anoniem Geplaatst: 31 mei 2008 Delen Geplaatst: 31 mei 2008 Als ik op mijn Vista computer een netwerkstation maak en hierbij b.v. Z: verbindt met \\servernaam\install wordt deze weergegeven als 1,00 GB groot, waar nog een 172 MB vrij is. ra ra hoe kan dit. Ik heb al op google gezocht, maar probleem is niet bekend of ik weet niet hoe ik erop moet zoeken. :roll: Overigens, om volledig te zijn de share is in werkelijkheid een gedeelde map op een windows 2003 sbs server met een schijfcapaciteit van 486 GB, waarbij er nog 226 GB vrij is. Als ik dus op mijn Vista PC een bestand download van 250 MB en dit op deze share plaats, zegt Vista doodleuk dat er niet genoeg plaats is en dat ik 78 MB moet vrijmaken. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het nog niet op een XP pc heb geprobeerd, maar een netwerkstation op mijn server aanmaak, dan geeft die wel de juiste waardes weer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Zijn er storage quotas gedefinieerd op de server? Als dat zo is, kan het best zijn dat een gebruiker maar maximaal 1 GB ruimte mag gebruiken op een share, waarvan jij dus al 828 MB van hebt gebruikt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Voor eender welke reden of manier was de data disk D: voorzien van een quota limiet. Bedankt voor de snelle reactie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Ik doe zelf niet zo veel met small business server, maar ik kan me voorstellen dat dit, naast al die troep-GPO's en belachelijke groepen en accounts in Active Directory, typisch iets is van small business server... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen