Ga naar inhoud

Forwarders en Root Hints?

anoniem

Aanbevolen berichten

Kan iemand me uitleggen hoe dit te gebruiken bij het inrichten van een DNS server (w3k). Situatie Domein Controller met hierop DNS. Wanneer ik bij Forwarders de dns van de provider invul, wordt er dan nog iets gedaan met de Root Hints. En hoe kan ik de Root Hints gebruiken? Kloppen al die standard IP adressen die er in staan?
Link naar reactie
Als je een forwarder aanmaakt wordt er niets meer gedaan met je root hints. de dns server zal dan alle dns query's die hij zelf niet kan afhandelen doorsturen naar de forwardres. op de site van microsoft kan je een uitleg vinden over forwaders: http://technet2.microsoft.com/windowsserver/en/library/a3cf0184-0594-4e78-8247-609f038434381033.mspx?mfr=true
Link naar reactie
De Root hints zijn de root server op internet. Zij 'weten' de TLD's (Top Level Domain) namen te vinden. Voorbeeld: zij weten de DNS server voor het .com. het .NL en het .org domein te vinden. Indien dus www.microsoft.com gevonden moet worden (dus de server www in het subdomein microsoft in het domein .com) zal aan een root server gevraagd worden, deze geeft adres .com retour. Vervolgens query naar die DNS -> retour adres microsoft domein. Aan DNS MS wordt ip adres server www gevraagd. De forwarders zijn die adressen van DNS servers die eerst ondervraagd moeten worden. Bijvoorbeeld hoofdlocatie met eigen DNS server en co-locatie met DNS server. In co-locatie zet je in DNS forwarder naar eigen DNS server op hoofdlocatie. Indien dit een interne DNS is kun je hier nog weer een forwarder geven naar DNS van ISP. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...