anoniem Geplaatst: 30 april 2008 Delen Geplaatst: 30 april 2008 Wanneer ik een nieuwe map aanmaak op een windows 2003 server, zie ik bij de security opties dat er de groepen Creator Owner en System groepen aanwezig zijn. Creator Owner heeft standaard geen rechten en System heeft alle rechten. Normaal verwijder ik deze groepen gewoon als ik een share wil aanmaken, maar ik vraag me af: wat moet ik met deze groepen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2008 Creator owner zijn de rechten die de gebruiker krijgt die het bestand op de share zet. dus als je piet een file op de server laat zetten en hij heeft alleen read/write rechten op de share onder zijn user account maar je geeft de creator owner ook de read/execute rechten dan kan piet het bestand alsnog uitvoeren. hier staat uitgelegd wat het system account is: http://support.microsoft.com/kb/120929 Je kan hem van een share afhalen als je backup programma maar geen gebruik maakt van dit account. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen