Ga naar inhoud

Synology NAS server+ftp server

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Synology 207 NAS server, en die wil ik inrichten als FTP server. Ik heb mijn Synology NAS server al ingesteld, en in mijn router: Zyxell P2602H(W) heb ik al 2 regels aangemaakt, zowel LAN to LAN, als WAN to LAN voor ftp server op poort 21, poortbereik 55536-56559. Op mijn eigen netwerk kan ik wel via het interne ip adres connecten met de ftp service, maar via het internet lukt het niet. Wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
[quote:03e6f4178b="Lange Pier"]http://www.net2ftp.com/index.php?language=nl Je kunt via deze site je FTP server vanaf buiten controleren. Overigens hoeft het geen poort 21 te zijn, die kun je zelf kiezen.[/quote:03e6f4178b] Ik heb de firewall in de router uitgezet, en bij NAT al voor de ftp service poort 20 en 21 port forwarding aangezet naar het interne ip adres met het aangegeven poortbereik. Mijn publieke ip adres heb ik gecontrolleerd bij ez internet in mijn NAS server. Lukt nog steeds niet.
Link naar reactie
Met een passief id adres ook voor passief gekozen op net2ftp? Of gebruik je een dynamisch ip adres met een dns naam van b.v. no-ip.com? Gebruik zelf BP en staat het op passieve mode ip met een dynamic ip adres. En de gekozen poorten zijn goed geforward in de router? [quote:c73eeb9328]poortbereik 55536-56559[/quote:c73eeb9328] Als je die poorten in de FTP server als passieve poortrange gebruikt, zul je die ook moeten forwarden i.p.v. poort20/21 naar het vaste ip adres van de ftp server. Je gebruikt ook niet de dhcp server in de router maar vaste ip adressen op de NAS en PC's? Je kunt ook gewoon de firewall in de router op enabled zetten als de goede poorten zijn geforward.
Link naar reactie
Hieronder nog eens mijn instellingen, ik heb alles geprobeerd, ik kan nog steeds alleen vanaf het interne ip adres mijn FTP service gebruiken: Zyxel:regel 1: active/servicename:FTP / start port 20,end port 21 / port translation, start port:55536, end port 55537( dit maakt de router er automatisch van, het standaard portbereik in de NAS is van 55536/56559, heb ik dus maar veranderd in 55536-55537/server ip-adres:192.168.1.33 ----------------------------------------------- Synology NAS: FTP ingeschakeld / poortnummer instelling vd. FTP service: 21 / poortbereik passive FTP: standaard: 55536-56559, dus veranderd naar:gebruik het volgende poortbereik: 55536-55537 / anonyme FTP ingeschakeld / IP auto block ingeschakeld( logboek is leeg) Verder heb ik de NAS vastgezet op IP 192.168.1.33, verkrijg ik het ip adres automatisc, welke *.*.*.* is. DHCP staat op automatisch, firewall in de router staat uit maar voor de zekerheid toch WAN to LAN en LAN to WAN op permit gezet, regel aangemaakt voor source ip, any,destination ip, any, service FTP(TCP 20+21), action, permit, schedule always. Als ik nog iets over het hoofd zie, hoor ik het heel graag.
Link naar reactie
Is die *.*.*.* niet je wan adres? ook te zien met myip.[url]http://www.myip.nl/[/url] En waar zit die dhcp server in van wie de NAS dat IP adres krijg? die heeft een eigen dhcp server? Normaal gesproken zet je in de router de DHCP server uit, dan zet je in de PC's de ip adressen handmatig erin, in de range die je vaak kunt aangeven in de router, de gateway is dan het ip adres van die router en die van de dns server ook als de isp dns server adressen in de router zijn opgegeven, de FTP server heeft dan een vast ip adres, die van de PC waar de server opstaat. In de router wordt dan dat ip adres geforward met de gekozen poorten in de ftp server.
Link naar reactie
De NAS server krijgt de DHCP via de router, van de isp. In de router staat de DHCP op: server. NAT staat aan met start ip adres: 192.168.1.33 en range :32. In de pc's staan de ip adressen op automatisch verkrijgen. Dit maakt voor het functioneren van de NAS(FTP)server niet uit. In de router staat de NAS server vast op 192.168.1.33. In de router wordt dit ip adres geforward naar naar voorgenoemde poorten.
Link naar reactie
Hopelijk houdt die NAS dat ip adres. Als je *.*.*.*:55536 invoerd in die FTP site, krijg je dus geen verbinding? Aangenomen dat die *.*.*.* je wan adres is. Via mijn FTP cliënt dat ook niet. Overigens deelt de ISP alleen dat adres uit indien die dynamische adressen uitdeelt. http://www.abforum.be/pdf/ftpserver.pdf Misschien heb je hier nog iets aan. Heb je wel cliënts aangemaakt in de FTP server en ook bestanden op delen gezet?
Link naar reactie
De NAS houdt het IP adres vast, want vanaf mijn interne IP adres kan ik altijd bij de FTP sevice komen. Via : *.*.*.* kom ik er dus niet op. Of Telfort werkt met statische of dynamische IP adressen weet ik niet, maar het lijkt met statische, want na enkele keren rebooten van mijn router heb ik nog steeds hetzelfde IP adres. Ik ga nog wel even bij Telfort informeren of zij hier iets op weten. Verder heb ik de link gevolgd die je me gestuurd heb, ga ik nog even doornemen. Ik ben er nog niet klaar mee, maar het zal me ooit wel lukken, in ieder geval bedankt voor je hulp.
Link naar reactie
Ik heb nu zowel poort 1000 met port translation 55536 via user define, met naam : alternatieve ftp, en de gewone ftp regel met port 21, port translation open gelaten in de router gezet. Met alleen port 1000 lukte het niet. In de NAS server heb ik de standaard instellingen voor ftp toegepast. Ik kan nu zowel via het interne als het publieke ip adres in de FTP server komen. Ik heb alleen nog één vraag: als ik via IE invul:ftp://*.*.*.*/ kom ik zo in de FTP server. Is dit omdat anonymous aanstaat, en zo ja, hoe kom ik via het internet in de server met mijn beheerdersaccount? Kom jij trouwens in mijn server?
Link naar reactie
Nope, niet op poort 21, 1000 of 55536. Je hebt er geen naam aangehangen via No-ip.com? http://www.no-ip.com/ Je kunt het via die eerder genoemde site allemaal testen, alleen moet je uitvinden of je de passive mode moet gebruiken of niet, meestal niet, die is eigenlijk alleen voor website's, maar je weet het niet hè.
Link naar reactie
Ik ben er al uit, heb met Total commander ingelogd, als niet anonymous, en moest toen automatisch gebr.nm. en ww. opgeven, daarna kwam ik er in met alle mappen in het zicht, die ik opgegeven had, aanzienlijk meer dus als anonymous. Eindelijk, nu kan ik foto's en andere dingen delen met familie in Duitsland en Portugal. :lol:
Link naar reactie
Ik zat dus op een dwaalspoor. De *.*.*.* is wel mijn publieke ip adres, maar als ik die via mijn pc benader ga ik dus het internet niet op maar wordt ik door de router direct doorverwezen naar het interne ip adres? Ik heb me aangemeld bij no ip.com en wacht nu op een bevestigingsmail. Verder zal ik bij handleidingen van mijn router, Zyxell P-2602HW-D1A, moeten zoeken hoe ik mijn NAS vanaf het internet bereikbaar moet maken. Ik moet nu echter helaas weg, naar Haarlem, karate training van mijn zoontje.:oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...