anoniem Geplaatst: 11 april 2008 Delen Geplaatst: 11 april 2008 Hallo, Als je een exchange mailbox aanmaakt pakt die automatiche 1 emailadrss van AD, is het mogelijk dat die automatiche ook meerde email toevoegt ? bv Jan@blabla.nl jan@blabla2.nl en jan@blabla3.nl ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2008 Begrijp ik goed dat je Exchange 5.5 gebruikt in een Active Directory omgeving? Hmmm, dat is lang geleden... In Exchange 2000 en verder kun je e-mailadres policies aanmaken, als je daarin meerdere adressen zet, worden deze ook aangemaakt bij iedere nieuwe gebruiker. Ik kan helaas bij geen enkele klant meer kijken of dit in Exchange 5.5 ook kan, maar misschien kun je eens gaan zoeken of er ook iets dergelijks in Exchange 5.5 zit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2008 [quote:984523d590="Leo S"]Begrijp ik goed dat je Exchange 5.5 gebruikt in een Active Directory omgeving? Hmmm, dat is lang geleden... In Exchange 2000 en verder kun je e-mailadres policies aanmaken, als je daarin meerdere adressen zet, worden deze ook aangemaakt bij iedere nieuwe gebruiker. Ik kan helaas bij geen enkele klant meer kijken of dit in Exchange 5.5 ook kan, maar misschien kun je eens gaan zoeken of er ook iets dergelijks in Exchange 5.5 zit.[/quote:984523d590] Jep, 5.5:D bedankt, ik zal eens zoeken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2008 Nog even een tip: als dit een zakelijke omgeving betreft, zou ik zo snel mogelijk upgraden naar Exchange 2003, of Exchange 2007. Exchange 5.5 wordt namelijk al een aantal jaren niet meer ondersteund door Microsoft. Aangezien Exchange 5.5 ook nooit primair voor Internet e-mail gemaakt is zitten er een aantal vulnerabilities in, die dus niet meer gefixt worden. Ook de moderne third-party software zal niet meer op Exchange 5.5 draaien... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2008 [quote:d6a11fb5c0="Leo S"]Nog even een tip: als dit een zakelijke omgeving betreft, zou ik zo snel mogelijk upgraden naar Exchange 2003, of Exchange 2007. Exchange 5.5 wordt namelijk al een aantal jaren niet meer ondersteund door Microsoft. Aangezien Exchange 5.5 ook nooit primair voor Internet e-mail gemaakt is zitten er een aantal vulnerabilities in, die dus niet meer gefixt worden. Ook de moderne third-party software zal niet meer op Exchange 5.5 draaien...[/quote:d6a11fb5c0] Klopt, maar we gaan binnenkort upgrade naar exchange 2003 ivm met CRM die niet werkkt met 5,5 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen