anoniem Geplaatst: 10 april 2008 Delen Geplaatst: 10 april 2008 Ik heb een nogal irritant probleem. Ik regel het beheer over pakweg 300 computers op een school. Om te zorgen dat deze PC's up to date blijven betreft patches maak ik gebruik van WSUS 3 SP1. Ingedeelt in 2 netwerken heb ik 2 servers waar WSUS 3 SP1 op draait. (Deze netwerken zijn volledig gescheiden) Via grouppolicy heb ik ingesteld dat computers de updates kunnen halen van: https://updateserver.onsdomein.nl:8531/ Certificaat voor deze verbinding heb ik verkregen via AutoEnrollment. Nu treed het volgende probleem op: Niet alle computers connecten met de WSUS server, ik krijg maar 30 computers in de mijn lijst staan. Van deze 30 computers vertikt ongeveer 2/3 om updates te installeren. Toch geeft gpresult op alle machines aan dat ze de grouppolicy juist hebben mee gekregen. De servers zijn Windows 2003 SP2 machines. Enige event berichten die ik krijg zijn: Even 13032 Many client computers have not reported back to the server in the last 30 days. 13 have been detected so far. Is er een manier om dit betrouwbaar te laten werken? Of dan toch voor WSUS 2.0 kiezen aangezien dit toch echt beter werkt ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen