anoniem Geplaatst: 8 april 2008 Delen Geplaatst: 8 april 2008 Goedenacht mensen :), Ik heb gisteren en vandaag een site gecreerd in Bluevoda, en tot mijn verbazing is het een heel gebruikersvriendelijk programma, maar helaas zittenhier ook nadelen aan. Hosten moet namelijk door Bluevoda gedaan omdat zij met bvp extensies werken. Nou heb ik 2 vragen : 1 : Ik heb gewoon de html codes genomen van de pagina en geplakt in notepad. vervolgens op geslagen als .html extensie. Hij werkt wel ( template + plaatjes ) maar de buttons werken nog niet helemaal. suggesties hoe dit komt ? 2. ik wil dus mijn pagina's omzetten naar HTML en zelf gaan hosten of laten hosten. Hoe werkt het met ftp progjes en databaseserver progjes ? hoe linkt het ? is er een tutorial hoe de vork in de steel zit ? voor beginners :). mocht ik trouwens zelf een server opbouwen, en het dataverkeer ongeveer schatten ( +- 200 vaste bezoekers die elke dag kijken met ong 1000 pageviews ). heb ik dan genoeg aan een beetje degelijk oude game pc ? en qua mijn bandbreedte ? hoe kan ik dit aanpakken ? enfin iets meer dan 2 vragen ;) ik hoop dat jullie mijnv ragen kunnen beantwoorden. mvg Savant Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2008 Ik kan je alleen mijn idee geven ten aanzien van het derde deel van de vragen, het opzetten van een eigen server. Ik heb ook met die gedachte gespeeld en had een wat ouder systeem er voor aangepast. Toen stuitte ik op een bedrijfje dat server ruimte aanbod voor toentertijd iets meer dan 40 euro/jaar. Was 2 Gb ruimte en 20Gbverkeer/maand. Kost me nu 70 euro/jaar omdat de prijs gestegen is, maar toch. Als ik de materiaalkosten reken (eens in de paar jaar een of twee harddisks - want die draaien nu dag en nacht - om de zoveel jaar een nieuw systeem of onderdelen er van) en de stroomkosten (700KW/u per jaar -als je daar mee uitkomt), dan kun je zelf geen server draaien. Verder weet ik niet wat de capaciteit van je verbinding is, maar ik zit op 8 down 1 up. Als je dan een stuk vijf bezoekers tegelijk hebt, dan blijft er weinig meer over voor jezelf en de responsetijden zullen ook niet geweldig zijn. En dan heb ik het nog niet over onderhoud aan het systeem (backups!!)met name bij uitval. Je gaat waarschijnlijk ook wel eens een paar dagen met vakantie. Zul je zien dat je systeem juist dan een storing heeft. Mijn advies is dan ook: huur ergens ruimte. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2008 Hoi Savant, hoeveel dataverkeer denk je te hebben?? Voor 1000 pageviews per dag heb je absoluut geen eigen server nodig. Het klinkt voor mij een beetje alsof je met een kanon op een mug schiet.. Een bedrijf als sohosted[dot]com biedt prima hosting aan en ze onderhouden ook nog eens de servers. Voor 1 euro 50 heb je daar 4 Gb dataverkeer. Dat moet voor een kleine site genoeg zijn. Mocht je toch meer dataverkeer of schijfruimte willen dan kun je overwegen om een groter pakket te nemen of, als dit nog niet voorziet in je behoeften, een dedicated server. Succes met je keuze Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2008 [quote:5a9ba1a1d8="SavantIdiot"] 1 : Ik heb gewoon de html codes genomen van de pagina en geplakt in notepad. vervolgens op geslagen als .html extensie. Hij werkt wel ( template + plaatjes ) maar de buttons werken nog niet helemaal. suggesties hoe dit komt ? 2. ik wil dus mijn pagina's omzetten naar HTML en zelf gaan hosten of laten hosten. Hoe werkt het met ftp progjes en databaseserver progjes ? hoe linkt het ? is er een tutorial hoe de vork in de steel zit ? voor beginners :)...[/quote:5a9ba1a1d8] Ik ken het programma verder niet maar als het gebruikt maakt van een server side scripting taal (zoals PHP os ASP) dan heb je niet genoeg aan het kopiëren van de "output" code. Als het programma geen gebruik maakt van server side scripting dan kan je wel gewoon de output gebruiken. Dat de knoppen niet werken kan komen doordat het programma gebruik maakt van CSS en/of JavaScript dat in losse bestanden kan zitten. Kijk tussen de <head></head> tags van de html als je daar iets ziet als:[code:1:5a9ba1a1d8]<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="iets.css" /> en/of <script type="text/javascript" src="iets.js"></script>[/code:1:5a9ba1a1d8]Dan moet je die bestanden (iets.css en iets.js) ook hebben. Ik zou ook geen gebruik maken van een eigen sever om je website te hosten. Internetters hebben aan niets zo'n hekel als aan het wachten tot een website is geladen en als je hem zelf host dan gaan ze dat wel moeten doen. Hosten kost tegenwoordig niets meer, en aan 100MB heb je waarschijnlijk zat. Uploaden is geen probleem, dat kan gewoon met een programma zoals SmartFTP oid. In mijn sig staat trouwens een linkje naar een topic in het webdesign deel van het forum met veel handige links en korte uitleg van dingen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2008 voor 3/4 euro per maand heb je al een leuke webhosting pakket...Dus waarom thuis hosten ? En over die buttons...Je moet ook de image map mee nemen en de sytle document... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen