anoniem Geplaatst: 10 maart 2008 Delen Geplaatst: 10 maart 2008 Op mijn werk hebben wij een windows 2003 Server SMB. Alles werkt naar behoren. Alleen heb ik een klein lastig probleempje, want volgens mij heel makkelijk moet kunnen worden opgelost. Momenteel is een collega extern aan het werk. Hij kan wel e-mails naar ons sturen, wij ook naar hem, maar die blijven in het intern netwerk en verlaten de onderneming niet. Naast een extern e-mailadres (xxx@bedrijfsnaam.nl) hebben we ook een intern adres. Waarschijnlijk worden mails aan eigen mensen gelijk verstuurd naar het local adres ook tik je het externe e-mailadres. Daarnaast kan je geen mail sturen naar personen waarvan e-mailadres niet bekend is ook al hoort ie bij het bedrijf en kan je iedereen buiten de onderneming er wel heen sturen. Kortom ik wil dat mail voor die persoon ons netwerk verlaten en naar hem toegaan via de provider ipv van ons intern netwerk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2008 Heeft die gebruiker een mailbox binnen Exchange of niet? Zo niet, praten we over een mail-enabled user, een user-account waar een extern adres aan is gekoppeld. Deze user is als het goed is ook zichtbaar in de Exchange adreslijst en mail naar deze user moet als het goed is zonder problemen verstuurd worden. Als deze user een mailbox heeft in de Exchange organisatie is het noodzakelijk om een contact aan te maken binnen Active Directory en in de properties van de user aan te geven dat mail geforward moet worden naar het betreffende contact. Waarom heeft de gebruiker eigenlijk niet gewoon Outlook of Outlook Web Access tot zijn beschikking als hij extern werkt? Op die manier hoeft mail aan en van deze gebruiker je server niet te verlaten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2008 Ja, hij heeft een mailbox, alle mail wordt via de pop3 connector naar ons bedrijf gehaald en in de user zijn mailbox gestopt. De mail wordt ook gewoon verstuurd, alleen ziet de server blijkbaar dat het een mailadres is van een gebruiker en houdt deze intern, dus wanneer hij aan de zaak is dan krijgt hij netjes zijn mail die door ons zijn verstuurd. Dus nu moet ik weten hoe ik de server zover krijg dat hij xxx@bedrijf.nl niet omzet naar xxx@local. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2008 Als alle mail keurig in zijn mailbox terecht komt, kan de gebruiker toch gebruik maken van Outlook Web Access, Outlook via een VPN verbinding, of RPC over HTTP? Dit zijn 3 verschillende methodes om vanaf het Internet in te loggen op een mailbox. Een andere mogelijkheid om de gebruiker zijn mail te laten krijgen is het doorsturen naar een extern (prive) adres van de gebruiker. Maak hiervoor een contact aan en stel in dat mail doorgestuurd moet worden naar deze contact. Ik zie het probleem niet zo... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen