anoniem Geplaatst: 3 maart 2008 Delen Geplaatst: 3 maart 2008 hallo, Ik wil een login script maken die automatische wat Drive mappen instelt en wat mappen in c station en het toevoegen van printers... Heeft iemand ene website waar ik de code kan halen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2008 Je kan een batch file maken en dan voor de drive mappings "net use" gebruiken. [code:1:9d9a0489cb] NET USE [apparaatnaam| *] [\\computernaam\sharenaam[\volume] [wachtwoord | *]] [/USER:[domeinnaam\]gebruikersnaam] [/USER:[domeinnaam met punten\]gebruikersnaam] [/USER:[gebruikersnaam@domeinnaam met punten] [[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]] NET USE {apparaatnaam | *} [wachtwoord | *] /HOME NET USE [/PERSISTENT:{YES | NO}][/code:1:9d9a0489cb] Voor het kopieeren van bestanden kan je denk ik wel gebruik maken van "copy" [code:1:9d9a0489cb]Eén of meer bestanden kopiëren naar een andere locatie. COPY [/D] [/V] [/N] [/Y | /-Y] [/Z] [/A | /B] bron [/A | /B] [+ bron [/A | /B] [+ ...]] [doel [/A | /B]] bron Geeft aan welke bestanden moeten worden gekopieerd. /A Geeft aan dat het ASCII-tekstbestand betreft. /B Geeft aan dat het een binair bestand betreft. /D Geeft aan dat het doelbestand bij het maken wordt gedecodeerd doel De map en/of de bestandsnamen voor de nieuwe bestanden. /V Controleert of de nieuwe bestanden correct zijn gekopieerd. /N Gebruikt korte bestandsnaam, indien beschikbaar, wanneer een bestand wordt gekopieerd dat geen 8-punt-3-bestandsnaam heeft. /Y Onderdrukt vragen om bevestiging bij overschrijven van bestaand doelbestand. /-Y Vraagt om bevestiging bij overschrijven van bestaand doelbestand. /Z Kopieert bestanden van het netwerk in modus voor opnieuw starten. De schakeloptie /Y kan vooraf zijn ingesteld in de omgevingsvariabele COPYCMD. Dit kan worden opgeheven met de schakeloptie /-Y. Standaard wordt een waarschuwingsbericht weergegeven wanneer een bestand wordt overschreven tenzij de opdracht COPY wordt uitgevoerd vanuit een batchscript. Geef om bestanden bijeen te voegen één bestand op als doel en meerdere als bron (gebruik jokertekens of de notatie bestand1+bestand2+bestand3).[/code:1:9d9a0489cb] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2008 Kijk anders eens [url=http://www.rsellis.nl/handleidingen/inlog_script.pdf]hier[/url]. Wellicht heb je er wat aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2008 [quote:ad48a5c520="Sellis"]Kijk anders eens [url=http://www.rsellis.nl/handleidingen/inlog_script.pdf]hier[/url]. Wellicht heb je er wat aan.[/quote:ad48a5c520] Kijk aan zulke dingen heb ik wat aan: :oops: Alles is welkom... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen