Ga naar inhoud

zen.spamhaus.org

anoniem

Aanbevolen berichten

beste mensen, na ongeveer een jaar kom ik erachter dat mensen mn exchange server kunnen gebruiken door hem gewoon als smtp op te geven :s ikzelf log met mn mobiel en laptop altijd in met VPN dus zodoende bedacht dat het altijd goed dicht zat. ook zonder VPN kan ik inloggen op de smtp server, maar wel met gebruikersnaam en wachtwoord. een recent ingestelde mobiel van een vriend van mij die geen VPN, noch een gebruikersnaam invoerde kan gewoon zn mail versturen. :| niet helemaal de bedoeling dacht ik zo. ddacht dat alles toch wel goed dicht zat. open relay's had ik toch ook echt wel getest, maar blijkbaar zit er toch iets niet goed, want vanaf vandaag krijg ik ineens een melding van zen.spamhaus.org dat mn server op hun lijst staat. nu ben ik ten eerste ff die website kwijt dat ik op afstand kan kijken of mn ip een open relay heeft (zit op mn werk nl en wil dit toch wel ff checken) en ten tweede wil ik dan weten hoe ik mijn exchange nu nog dichter kan zetten, want blijkbaar zit ie niet genoeg dicht...heeft bovenstaand verhaal uberhaupt te maken met mijn vermelding in de lijst? ik donkerbruin vermoed van wel... bedankt! \edit van een 19tal testen laat ie er 3 toe. :evil: (vond wat websites) \edit de meeste sites en checks komen er goed uit -> geen relay, maar toch sta ik op die lijst. ik wil ERAF!!!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
wat is dat nou weer voor antwoord? ik heb mijn server getest en hij blijkt in nagenoeg alle testen waterdicht te zijn. alleen nu is er nog een andere test (kom ik later achter) waar 1 deel van de test niet voltooid wordt. trouwens, ik monitor mijn server ook en er wordt geen spam verstuurd. is er misschien iemand anders die wel serieus een antwoord kan geven?
Link naar reactie
Normaal gesproken post ik hier niet meer, maar voor dit serieuze probleem maak ik een uitzondering: http://www.grc.com Verder: haal die SMTP server idd ff offline, totdat je het lek boven hebt. Stel een alternatieve poort in voor de relay, maar wel eentje die niet voor de hand ligt (dus geen 2525 ofzo, maar ergens boven de 10.000) en gebruik ssh met voldoende sterke keys als authenticatie.
Link naar reactie
[quote:64e6685de8="fabstar81"]wat is dat nou weer voor antwoord? ik heb mijn server getest en hij blijkt in nagenoeg alle testen waterdicht te zijn. alleen nu is er nog een andere test (kom ik later achter) waar 1 deel van de test niet voltooid wordt. [/quote:64e6685de8] nagenoeg alle testen? Tsja, neem jij genoegen met een automonteur die "nagenoeg alle boutjes weer heeft aangedraaid"? Een dokter die "nagenoeg alle behandelingen heeft geprobeerd" ? Een piloot die... enfin, je snapt het wel. [quote:64e6685de8="fabstar81"] trouwens, ik monitor mijn server ook en er wordt geen spam verstuurd. [/quote:64e6685de8] De feiten, die je zelf aanhaalt, spreken anders. Vraag maar aan spamhaus.org [quote:64e6685de8="fabstar81"] is er misschien iemand anders die wel serieus een antwoord kan geven?[/quote:64e6685de8] Ja, M.V. Wesstein. Gelukkig zegt die hetzelfde als ik, alleen wat subtieler...
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
[quote:a941103768="brabbel"]Allemaal erg leuk dat spamhaus.org maar wordt toch vreemd als je bij een eerste gebruik van een nagelnieuw mailadres al direct op de blakclist staat. :evil: :evil: :evil:[/quote:a941103768] Erg vervelend dat je zo snel al op de blacklist van spamhaus staat, maar dan hoef je nog niet een topic van 2,5 jaar oud omhoog te schoppen... Hier gaat een slot op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...