anoniem Geplaatst: 19 februari 2008 Delen Geplaatst: 19 februari 2008 hallo, Is een thinclient te configureren om alleen te connecten aan een terminal server ? Dus helemaal niet lokaal te werken, geen webbrouwser etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2008 Een thin client heeft een hele kale versie van windows. Hij werkt ook standalone. Er kan zelfs een harde schijf aan vast. Thin clients zijn meestal 800 mhz en hebben weinig kracht aan boord. Ik heb ooit een thin client gebruikt als stand alone printer server :-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2008 Met MS Windows steady state kan je een computer helemaal dicht timmeren en precies laten doen wat je wil. Het is nog gratis ook :) http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2008 Vertel eerst eens om wat voor type thin client het gaat... er zijn er namelijk zonder enige programmatuur aan boord, behalve dan een RDP- en een ICA client (Wyse S10), maar er zijn er ook met een Windows XP Embedded, met alles erop en eraan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2008 [quote:b7797a78e1="Leo S"]Vertel eerst eens om wat voor type thin client het gaat... er zijn er namelijk zonder enige programmatuur aan boord, behalve dan een RDP- en een ICA client (Wyse S10), maar er zijn er ook met een Windows XP Embedded, met alles erop en eraan...[/quote:b7797a78e1] Er zit nu een windows xp embedded op... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2008 En wat voor type thin client is het? Ik heb namelijk vaker thin clients in mijn handen en deze kun je zodanig dichtbouwen dat je in moet loggen op de thin client. Afhankelijk van de gebruikersnaam die je gebruikt krijg je bepaalde privileges, of wordt er meteen ingelogd op de terminal server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2008 [quote:ff1d270d19="Leo S"]En wat voor type thin client is het? Ik heb namelijk vaker thin clients in mijn handen en deze kun je zodanig dichtbouwen dat je in moet loggen op de thin client. Afhankelijk van de gebruikersnaam die je gebruikt krijg je bepaalde privileges, of wordt er meteen ingelogd op de terminal server.[/quote:ff1d270d19] Het is eentje van HP... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2008 Deze is dicht te bouwen voor gebruikers, door middel van een login. Zodra je geen wachtwoord invult ben je een user en kun je geen systeeminstellingen wijzigen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2008 alle computers zijn dicht te bouwen met een login.. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen