anoniem Geplaatst: 16 januari 2008 Delen Geplaatst: 16 januari 2008 hallo, een tijdje terug is via deze site mij het volgende programma aangeraden. http://www.cerberusftp.com/ Dit programma werkt perfect met hetgeen dat ik wil doen. Op afstand mijn bestanden ter beschikking dat ik via windows explorer makkelijk kan beheren. Echter liep ik gister het probleem op dat ik niet vanaf een andere pc op een andere locatie de ftp site kon openen. Ben naar internet Explorer gegaan en mijn ip adres van internet ingevoerd, maar zonder resultaat. Ik vroeg mij af wat er mis gaat en of ik iets over het hooft ziet. Mijn ftp server ziet er als volgt uit; Internet kabel, bij ipcheck wordt er een ip weergegeven van (voorbeeld) 77.34.22.124, gaat naar een router (studentenhuis!). Deze router heeft als ip 192.168.1.1, hiervan loopt er een UTP kabel naar mijn router toe. Mijn router heeft het ip adres 193.168.1.1 en gaat naar mijn PC toe die een vast IP adres heeft van 193.168.1.111. Deze laatste IP adres wordt weergegeven in het programma, echter weet ik dat je deze ip adres niet kan oproepen van buitenaf. Er zit daarom ook onder opties - interfaces een optie om het ip adres 193.168.1.111 om te leiden via PASV Option - use different IP for PASV command (usually a router address) of Use a DNS service of Auto detection. De eerste heb ik gebruikt en het IP adres 77.34.22.124 werdt al automatisch gegenereerd. Tevens kan je de optie 'Don't use external IP for Local connection' deze optie heb ik zowel aan als afgevinkt gehad, alleen beide zonder resultaat. Tevens heb ik de poorten 20 en 21 open staan, dit geeft het programma ook aan. Alleen als ik dus vanaf een andere PC ftp://77.34.22.124 benader lukt het niet! Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2008 Niet zo raar dat het niet werkt. Het IP adres wat je opgeeft hoort bij een Russisch bedrijf en ik betwijfel of je daar internettoegang bij hebt gekocht :P Probeer het eens via http://www.whatsmyip.org/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2008 het is maar een voorbeeld ip, niet mijn ip Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2008 1. Je moet in de router poorten forwarden omdat normaal een router deze inkomende ftp signalen blokkeert. Network Translation heet dat. Je moet in de router de opties bij "virtual server" of NAT instellen en je eigen computer een vast intern ip geven. De router moet bij een request weten dat hij naar je ftp server moet gaan. Dat moet een vast ip nummer zijn. 2. Soms heeft de provider de standaard ftp poorten geblokkeerd. Het is vaak niet toegestaan om servers te draaien in de algemene voorwaarden. Check even of je internet provider deze poorten open heeft. 3. Als je medestudenten veel aan het downloaden zijn (of heftig surfen op youtube) dan is je ftp server slecht bereikbaar. 4. Als je een server hebt draaien wordt je een paar keer per uur aangevallen door hackers - neem maatregelen. 5. Ik heb het ook ooit wel zo gedaan als jij maar ik huur nu 1 gig webspace (beveiligd) voor 1,25 euro per maand. Dat bevalt toch beter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2008 bedankt voor uw reactie.. 1e optie! Hoe moet ik dat doen? heb geen idee, heb de linksys WRT54GC. Laatste optie, wat moet ik mij hierbij voorstellen? Alvast bedankt voor uw reactie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2008 Hoi ik denk dat je het probleem moet zoeken in de dubbele routers die je tussen je pc's en je openbare aasluiting hebt, en je moet indd gebruik maken van NAT en dan 2 keer, in beide routers. En ja als de provide het blokkeert, dan is het zowieso einde verhaal, dan zou je het eens wat kunnen proberen met NAPT of andere poorten probeer ook eens een ander private range voor je eigen router (bijv. 10.0.0.0), want (correct me if i'm wrong!) 2x NAT-en in het zelfde sub-net zal niet best lukken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2008 Waar zie je staan dat de TS 2 routers in gebruik heeft? Leuk dat je je eigen probleem hebt opgelost, maar dat is hier volkomen misplaatst... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2008 hallo, Er zit in totaal 2 routers, ja... alleen wat is NAT? hoe moet ik dit doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2008 Het is met 2 routers niet makkelijk. Lees deze : http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/port_forwarden_mappen/3 Ik zou het zo doen: Koppel eerst je eigen router los en sluit je ftp pc direct aan op router 1. Pas je ip nummer aan (192 i p v 193) Stel in router 1 de correcte port forwarding aan. Werkt dit? MOOI Sluit nu je router 2 erbij aan en stel je pc weer in op 193.. Pas in je eigen router de port forwarding aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2008 192 of 193 range, ik had niet goed gelezen... maar adressen in de 193.x.x.x range kun je toch in een prive netwerk niet gebruiken Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen