anoniem Geplaatst: 4 januari 2008 Delen Geplaatst: 4 januari 2008 Hallo leden, Ik weet eigelijk niks af van een netwerk server.Maar ik had graag geweten welke voordelen een server kan bieden. Bv: Kan een netwerk server er voor zorgen dat de aangesloten computers niet worden besmet met Spyware, maar enkel de netwerk server wordt besmet tijdens het surfen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2008 Nope, dat kannie niet. Daarvoor heb je een Slim Brein (TM) nodig: gezond verstand dus :P Klik niet zomaar op alle(rlei) links, banners, blinkende dingetjes, vrijwel 100% gegarandeerd dat je een heleboel troep binnen krijgt. Wat je wel zou kunnen doen is een zgn proxy server inrichten en alle internetverkeer daarlangs sturen. Op die server laat je vervolgens de nodige filters los op de inhoud van die webpagina's om alleen de echt belangrijke zaken over te houden. Tip: gebruik als OS op die server een versie die niet (zomaar) geinfecteerd kan worden, bv Linux, Unix of zelfs Mac OS X. Is niet eenvoudig, zelfs niet als je Win-OS zou gebruiken, want je zal een heleboel zelf moeten instellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2008 [quote:61a4dd6ec2="M.V. Wesstein"]Nope, dat kannie niet. Daarvoor heb je een Slim Brein (TM) nodig: gezond verstand dus :P Klik niet zomaar op alle(rlei) links, banners, blinkende dingetjes, vrijwel 100% gegarandeerd dat je een heleboel troep binnen krijgt. Wat je wel zou kunnen doen is een zgn proxy server inrichten en alle internetverkeer daarlangs sturen. Op die server laat je vervolgens de nodige filters los op de inhoud van die webpagina's om alleen de echt belangrijke zaken over te houden. Tip: gebruik als OS op die server een versie die niet (zomaar) geinfecteerd kan worden, bv Linux, Unix of zelfs Mac OS X. Is niet eenvoudig, zelfs niet als je Win-OS zou gebruiken, want je zal een heleboel zelf moeten instellen.[/quote:61a4dd6ec2] hallo M.V. Wesstein, Bedankt voor de snelle reactie. U voorbeeld die u gaf om een zgn proxy server inrichten waarop alle internetverkeer doorgaat en waarop een Os linux draait vind ik wel een goede oplossing.Bedankt voor de tip! Ik had vroeger een peer to peer netwerk maar deze werkt niet meer.Plots wou geen enkel computer meer op internet.Heb dan maar de router (U.S.Robotics broadband )ervan tussen gehaald en de internetkabel rechtstreeks op mijn desktop aangesloten.Maar ik had nog steeds geen internet.Na het bellen met de provider en na enkele test die ik moest uitvoeren op mijn computer had ik terug internet op mijn desktop. Daarna heb ik terug proberen de router aan te sluiten, maar kreeg terug hetzelfde probleem als daarvoor.Nu moet ik steeds de internetkabel veranderen van computer naar computer(gezellig is anders).Heb reeds al veel gezocht maar vind de oplossing niet. De Gateway en Ip-adres worden weergegeven wanneer ik de router gebruik maar krijg steeds geen internetverbinding. Wat is hier probleem ? :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2008 Aangezien het heeft gewerkt zul je de oorzaak dus bij je router moeten zoeken. Sluit alles aan zoals het was, geef de router een 'harde' reset (terug naar de fabrieksinstellingen) en stel je router dan opnieuw in met de gegevens die je van je ISP hebt gehad. Let wel, het kan heel goed zijn dat je router kaduuk is! Mocht het met je huidige router niet lukken, koop dan een nieuwe (hint: ik heb een Linksys, maar ook goede ervaringen met Draytek ;)). Die zijn tegenwoordig niet zo duur meer :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2008 [quote:05d5da5f29="M.V. Wesstein"]Aangezien het heeft gewerkt zul je de oorzaak dus bij je router moeten zoeken. Sluit alles aan zoals het was, geef de router een 'harde' reset (terug naar de fabrieksinstellingen) en stel je router dan opnieuw in met de gegevens die je van je ISP hebt gehad. Let wel, het kan heel goed zijn dat je router kaduuk is! Mocht het met je huidige router niet lukken, koop dan een nieuwe (hint: ik heb een Linksys, maar ook goede ervaringen met Draytek ;)). Die zijn tegenwoordig niet zo duur meer :P[/quote:05d5da5f29] ik heb even de test gedaan en heb volgende vaststellingen gedaan 1) na de reset van de router was de inlogcode om in de status te komen van de router nog steeds dezelfde code als dat daarvoor .Dus de inlogcode op de router werd niet gerest of is dit normaal ? 2) ik heb even de ping procedure doorlopen hierbij gebeurde het volgende: - ping gevolgd door IP- adres werd beantwoord. - ping gevolgd door Gateway adres werd ook beantwoord. - ping gevolgd door het externe internet adres werd niet beantwoord!! Een vraag is het externe internet adres die u krijgt van de Provider de gebruikernaam ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2008 Om met dat laatste te beginnen: nee, doorgaans niet, maar hangt af van je ISP. Uit 1) concludeer ik dat je router nog werkt (maar de harde reset is niet gelukt) en uit 2) dat het probleem dus bij je ISP ligt. Maar daar waren we al achter ;) Aangezien je normaal kunt inloggen op de router adviseer ik je de helpdesk v/d ISP te bellen en met hen in conclaaf te gaan hoe, wat en waar je de nodige gegevens moet invullen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen