anoniem Geplaatst: 28 november 2007 Delen Geplaatst: 28 november 2007 Hallo. Ik heb een vraag kan ik met windows 2003 server. het zo instellen dat ik via het internet in mijn 2003 server kan komen zodat ik gewoon online overal waar ik ben dingen kan inloggen op de windows 2003 server? Volgens mij kan dit wel? Maar dan moet ik de poort door zetten? En hoe kan ik dan via het internet op me server komen? Toevalig met internet ip:poort die open staat ? Of is dit anders? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2007 RDP werkt over poort 3389. Je dient waarschijnlijk wel een portfoward aan te maken op je router, hoe dit moet kan je waarschijnlijk terug vinden op de pagina http://portforward.com/ Om te controleren welke poorten je hebt openstaan vanaf internet kan je de pagina http://www.ipscanner.nl/ gebruiken (beperkte scanner). Uitgebreide scanner vind je op http://www.hackerwatch.org/probe/?affid=0-31 Als je alles goed hebt ingesteld kan je via RDP een connectie maken naar je externe ip-adres. Dit adres zie je op de beginpagina staan van www.ipscanner.nl. (dit is het adres wat je router krijgt van je internet provider, meestal kan je het ook wel terug vinden in de beheertool van je router). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2007 ik weet hoe ik de poort moet forwarden maar wat moet ik invoeren behalve me internet ip om op me 2003 server te komen als ik de poort al heb geforward Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2007 Begrijp je vraag helaas niet helemaal. Maar als je het allemaal goed hebt ingesteld hoef je alleen op een computer waarvan je wilt connecten het programma RDP (Remote Desktop) op te starten en het ip-adres van je router op te geven. Je router ontvangt dan het verzoek en stuurt dit via de port forward door naar je Windows 2003 server. Kan je de server wel overnemen met een computer op je eigen netwerk? Je moet op de server wel toestaan dat je een RDP connectie kan maken, dit werkt op dezelfde manier als in XP (My Computer, Properties, tab Remote en dan enable RDP). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2007 Dus alleen me internet ip ingeven ? in me browser? niet ook nog \ en dan de poort? Ja ze staan aangevinkt:) Bedankt voor de hulp vanavond eens testen Edit en als ik ftd had dan zou ik daar niet meer heen kunnen dus? Ik snap niet hoe je instelt van me internet ip verwijst naar me windows 2003 server (ja met port forwarden. Maar zou er het fijne van willen weten) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2007 Je kan niet rdpen met je internet browser, je dient het programma RDP gebruiken. Als je pc met een webbrowser wilt kunnen overnemen zal je hiervoor aparte software moeten installeren. Weet zo snel geen pakket dat dit kan, maar die zijn er wel volgens mij. Wat betreft een de portforward valt er niet zo heel veel uit te leggen. Je router ontvangt verkeer vanaf het internet. Als dit RDP verkeer is stuurd hij dit via de port forward door naar je server. Zelfde als hij bijvoorbeeld http verkeer zou doorsturen naar je webserver via een port forward. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2007 Dus dat gaat op de manier waarop ik dat dacht niet lukken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2007 Als je via de internet explorer of firefox je server wilt overnemen gaat dit niet lukken via Remote Dekstop (RDP). Misschien dat iemand anders een goed alternatief weet die dit wel bied? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2007 Je moet aan de server kant TCP poort 3389 forwarden naar je server en op de server het eerder genoemde vinkje aan zetten. Aan de client kant start je de RDP client (standaard aanwezig in Windows XP, 2003 en Vista), vult hier het extern IP-adres in van de internetverbinding waar de server achter zit en je moet een verbinding krijgen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2007 als je remote wil inloggen op je windows 2003 server zal je zo en zo eerst de user Remote rechten geven.. dan kan met met een standaart windows XP SP1 en SP2 naar start -> Bureau-accessoires -> Communicatie -> verbinding met externburoblad aan klikken. daar je IP od DNS adressinvullen, en je zal verbinding krijgen met je windows 2003 server.. en goed opletten op de windows fire wall en de router. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2007 Oke dus ik moet de port forwarde reeds gedaan en dan alleen me ip invullen van me internet? Maar niet de ip van me server zelf? alleen van het internet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2007 yep, de server bevind zich op jou prive netwerk en dat is niet zichtbaar voor de buitenwereld (het internet). Het enige adres wat bekend is op internet is het ip-adres van je router. Als achter je router kent internet niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen