anoniem Geplaatst: 20 november 2007 Delen Geplaatst: 20 november 2007 hallo, ik heb een vraag over een policy die ik gemaakt heb via windows 2003 server. ik heb voor een account in een policy de toegang tot het register geblokkeerd, mijn vraag is of het dan mogelijk is dat als als ik via uitvoeren regedit intik deze mij een gebruikersnaam en wachtwoord vraagt. is dit mogelijk? alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2007 [quote:762ea32d70="undersquad"]hallo, ik heb een vraag over een policy die ik gemaakt heb via windows 2003 server. ik heb voor een account in een policy de toegang tot het register geblokkeerd, mijn vraag is of het dan mogelijk is dat als als ik via uitvoeren regedit intik deze mij een gebruikersnaam en wachtwoord vraagt. is dit mogelijk? alvast bedankt[/quote:762ea32d70] Nee, je kan wel een snelkoppeling maken naar de exe en dan "uitvoeren als ...." doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2007 [quote:79831b231c="Venzent"]Nee, je kan wel een snelkoppeling maken naar de exe en dan "uitvoeren als ...." doen.[/quote:79831b231c] Of zonder snelkoppeling met het volgende commando in de command prompt: [code:1:79831b231c]runas /user:<domeinnaam>\administrator regedit.exe[/code:1:79831b231c] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2007 hoi, bedankt voor je antwoord. ik heb nog een vraag ik wil dat het niet mogelijk is om via een policy te schrijven op het bureaublad, dat men niet een wordpad document of iets dergelijks kan toevoegen aan het bureaublad. ik heb via windows-instellingen op de policy een mapomleiding gemaakt, nu kan ik op de map bureaublad geen schrijfrechten geven, en dan kan er ook niet geschreven worden naar het bureaublad. maar ik als je vervolgens het desbetreffende account afmeld dan gaat ie aangeven dat ie het bureaublad niet kan wegschrijven. kan je hier mee helpen? alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2008 In de gp staat onderaan bij desktop de optie : do not allow to save changes. Hiermee kunnen ze op het bureaublad zetten wat ze willen, na een reboot is hij weer origineel... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen