Ga naar inhoud

applicaties op windows small business server

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal Ik heb sinds een week hier een small business server daaien. Hierop staat 7 netwerkstations. Deze werken perfect! Nou zou ik graag ook een programma op deze server willen installeren en alle pc's in het netwerk willen machtigen om deze te kunnen gebruiken. Moet is hiervoor dure software aanschaffen of kan het gewoon niet binnen een thuisnetwerkje? Overigens zijn alle pc's draadloos verbonden. Alvast bedankt voor jullie advies. Met vriendelijke groet, Frits Schapendonk
Link naar reactie
Wat bedoel je precies met 'een applicatie installeren zodat de werkstations er gebruik van kunnen maken'? Als het om een applicatie gaat die lokaal op het werkstation gestart moet worden zal dit niet lukken. Een dergelijke applicatie zal lokaal op het werkstation geinstalleerd moeten worden. Als je de applicatie door middel van terminal services op de server zelf wil draaien, zal ik adviseren om een aparte terminal server te installeren. Je hebt hier ook aparte terminal server licenties voor nodig, zonder deze licenties zal de boel 120 dagen draaien (90 dagen in geval van Windows 2000). Wat is precies de bedoeling en om welke applicatie gaat het?
Link naar reactie
Het is de bedoeling dat ik de applicatie Inside Information op het netwerk kan zetten. De applicatie bestaat uit een netwerkversie en een lokale versie. Hij slaat alle gegevens op in een acces database. Het is wel jammer dat de leverancier van dit program niet meer bestaat. Ik ben hellaas niet zo goed thuis in terminal servers. Een tweede server plaatsen is niet erg praktisch. zeker niet omdat de server prive staat. Is het niet mogelijk om de terminal services van de small business server 2003 te gebruiken? Wat zijn hiervan de nadelen? Wordt mijn bandbreedte dan te traag? Groeten Frits
Link naar reactie
Het is even de vraag waar de applicatie draait. Jij zegt dat het ook om een netwerkversie kan gaan. Je zal dan waarschijnlijk een server-component hebben en een client-applicatie, die je op de werkstations installeert. Terminal services is niet interessant als de server prive draait. Je moet namelijk licenties aanschaffen, anders draait je terminal server maar 120 dagen.
Link naar reactie
Terminal server licenties moet je apart aanschaffen met een minimale afname van 5 stuks (open license). Als je gebruik wil maken van het terminal server principe ontkom je hier niet aan. Het is dus even de vraag of je gebruik wil maken van een terminal server... Het is me nog steeds niet duidelijk of die applicatie uit een server en een client component bestaat...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...