anoniem Geplaatst: 22 oktober 2007 Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Hallo, Is het mogelijk om zelf een proxyserver te draaien? Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2007 Ja hoor, geen enkel probleem. Wat wil je ermee bereiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 Eigenlijk vrij simpel: om op een bepaalde locatie toegang te krijgen tot internet, ben ik een proxy nodig. Alleen de meeste proxyservers zijn héél traag (daarmee bedoel ik rond inbelsnelheid), en werken niet langer dan een dag of 4. Daarom dacht ik: hé, zou het niet mogelijk zijn om zelf.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2007 En op welke lokatie zit je dan op dat moment? Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat de bedoeling is... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 simpel gezegd, gaat het om een pc in een groot intern netwerk. De proxyserver die hij pakt bij automatische proxy-instellingen, heeft geen toegang tot het internet, alleen het intranet. Om toch toegang tot het internet te krijgen, ben je dus een andere proxyserver nodig. De meeste internetproxyserver werken een dag of 4, dus moet je elke dag weer op zoek naar een proxy op poort 8080 (een van de weinige openstaande poorten in dat netwerk) die werkt. Toen dacht ik (heb niet zoveel verstand van proxyservers): goh, kan ik er zelf niet een draaien zodat ik niet elke 3-4 dagen op zoek moet naar nieuwe proxy's... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 Dus je wil thuis een eigen proxy gaan draaien voor die ene pc in dat netwerk? Dat kan, maar de vraag is of je het wil... Je hebt natuurlijk de software ervoor nodig. Ik heb alleen ervaring met Microsoft ISA Server, maar daar zit ook wel een prijskaartje aan natuurlijk. Je moet ook denken aan beveiliging, anders kan iedereen anoniem via jouw proxy gaan zitten internetten. Het zal aan de andere kant wel een reden hebben dat je geen Internet toegang op die PC's hebt, maar misschien kun je aan de beheerder vragen of je toch op Internet kan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 Dat is ook waarschijnlijk wat gaat gebeuren. Het is alleen een groot burocratisch verhaal om dat voor mekaar te krijgen. Ik had zoiets van: stel dat dat nou heel makkelijk is, dan doe ik dat liever. Maar aangezien je dan inderdaad moet denken aan beveiliging etc, denk ik dat de burocratie induiken toch makkelijker is. In ieder geval bedankt!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen