Ga naar inhoud

Tools voor verhuizen w2k3 Domein

anoniem

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen, ik sta deze 2 weken voor een migratie van een w2k3 domein naar een nieuwe w2k3 domein. Hierbij ben ik op zoek naar zoveel mogelijk nuttige tools om het migreren zo makkelijk mogelijk te laten verlopen. Betreffende de migratie kan ik de nieuwe server NIET in het oude domein hangen ivm logistieke problemen. Wat ik zoek zijn tools om de volgende zaken makkelijk te migreren: - Gebruikers/Wachtwoorden AD - exchange-mail --> exmerge? neemt deze ook netjes de agenda`s mee? werkt dit ook goed bij verschillende talen van outlook nl/uk? - data - gebruikersinstellingen terminal Server - Applicaties - Eventueel een script waarmee makkelijk gebruikers kan aanmaken. Ook voor extratje buiten deze zaken om ben geïnteresseerd. Wie kan mij hier wat mee verder helpen?
Link naar reactie
Als allereerst moet je eens kijken naar de mogelijkheid om een trust tussen de domeinen te maken. Dit maakt het migreren in fases een stuk makkelijker, omdat je gebruikers in het nieuwe domein rechten kan geven op data en mailboxes in het oude domein. Helaas gaat dit niet als een van de twee (of allebei) domeinen op small business server draait. In het geval van een trust kun je ook in Exchange een site replicator opzetten en zo je mailboxes en public folders verplaatsen. Exmerge werkt ook prima, maar kan geen public folders aan, dus als je die gebruikt, zul je die eerst met Outlook moeten exporteren. Verder moet je eens naar de Active Directory Migration Tool 3.0 kijken. Deze is te downloaden bij Microsoft. Moveuser.exe (onderdeel van de Windows Resource Kit) is handig om lokale gebruikersprofielen te kopieren van het oude naar het nieuwe domein.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...