anoniem Geplaatst: 23 juni 2007 Delen Geplaatst: 23 juni 2007 goedemiddag, ik was van plan om een eigen smtp server op te zetten maar ik zit onder planet internet en las op internet dat die port 25 hebben gesloten. hoe kan ik toch mijn eigen smtp server opzetten die werkt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2007 Als je mail wilt ontvangen op je eigen domeinnaam, moet de dns voor je domeinnaam zodanig ingesteld worden dat de mail via de mailservers van Planet bij jou terechtkomt. Dit geberut door middel van MX-records. Je maakt dan een MX-record aan voor jouw mailserver en een MX-record met een hogere preference-waarde (=lagere prioriteit) voor de mailserver van Planet. Je hosting provider waar je je domeinnaam hebt geregistreerd weet wel hoe dit moet. Als je mail wilt versturen vanaf je eigen mailserver, moet de smtp-server van Planet als smarthost instellen in je mailserver. Hoe dit moet, is afhankelijk van de software die je gebruikt. Als je een smarthost instelt, stuurt jouw mailserver eerst alles door naar deze smarthost, voordat het het Internet op gaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2007 Dus: In het DNS de MX records als volgt richten: thuisdomein.nl MX 10 smtp.thuisdomein.nl thuisdomein.nl MX 20 mailrelay.planet.nl smtp.thuisdomein.nl A w.x.y.z Hierbij is w.x.y.z je eigen IP adres (buitenkant) Als een mailtje vanaf een externe mailserver verstuurd wordt kijkt men eerst naar het 'laagste' MX-record. Het eerste MX-record wijst naar de eigen machine. Echter, de 'inkomende OpenRelay blok' zorgt er voor dat de externe mailserver de eigen machine niet kan 'zien'. De externe mailserver denkt dat eigen machine plat ligt en probeert dus het volgende MX-record. Dat is een van de twee mailgateways. De mailgateways staan op het planet mailplatform en kunnen wel gezien worden. We hebben ze redundant uitgevoerd. Het mailtje staat nu op één van de mailgateways. Deze kunnen nu anti-relay en anti-spammaatregelen treffen. De mailgateways kunnen de machines van de klanten, dus ook de 'eigen mailserver' 'zien', zonder last te hebben van de 'inkomende OpenRelay blok'. Het mailtje wordt met een kleine omweg via de mailgateways afgeleverd. Als extra service vervullen de mailgateways de rol van mailbuffer als de eigen mailserver onverhoopt down is. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen