Ga naar inhoud

welke provider voor eigen website en onderhoud?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Wij staan op het punt om over te gaan naar een andere server / provider voor onze website (www.timloto.org) Ik ben hiervan de webmaster, ik upload alle wijzigingen van de site en het onderhoud vindt door iemand anders plaats. Nou zie je door de bomen het bos niet meer wanneer je op zoek bent naar een goede, betrouwbare (en betaalbare?) provider / en of server. Ik heb hierover 2 vragen: - welke provider zou het beste advies zijn? (is server4you een goede?) - ik zou graag gebruik willen gaan maken van een eigen server bij een provider, het in de 'lucht brengen' van de site schijnt zeer eenvoudig te zijn (is dat zo?), echter het onderhoud is schijnbaar een ander verhaal. Kan iemand mij vertellen waar ik wat betreft onderhoud dan aan moet denken en of welke kennis (van Linux?) je daarvoor moet hebben?
Link naar reactie
Waarom wil je een eigen server? Als je een gedeelde server gebruikt heb je geen zorgen over het onderhoud en dat soort zaken en over het algemeen veel goedkoper. Een eigen server heeft voordelen als je bijvoorbeeld zelf eigen gemaakte programma's wil draaien (anders dan php of perl scripts etc) Zo te zien is jullie site platte html. (is een CMS geen oplossing?) Als je toch een eigen server wilt kan je kiezen voor een dedicated server, hierbij zorgt de hosting partij ervoor dat deze ingericht voor je klaar staat, jij zorgt voor de content. Het onderhoud (patchen updates etc) doet de hosting partij. Voor een colocated server (je koopt dus zelf een server en hangt die op in het datacenter) zijn al die werkzaamheden voor jullie zelf. Waar je op moet letten bij een server is o.a.: Het (inbegrepen) dataverkeer (veel bezoekers is veel dataverkeer) De schijfruimte. Backup, en retentie (hoe lang en hoeveel bewaren ze) Service (responstijden op een server die eruit klapt / SLA) Ik ben erg tevreden over www.webteam.nl niet de goedkoopste maar klantvriendelijk en denken met je mee. (al meer dan 10 jaar ervaring met deze parij) Ik heb ook bij veel goedkopere providers servers gehad maar alle waar naar zijn geld...
Link naar reactie
Inderdaad, je haalt je behoorlijk wat werk op de hals met een eigen server. Je zult je toch flink in linux moeten verdiepen, en ook in de server software. Updates en backups zijn voor jouw rekening. Ik zou eerst maar eens kijken naar een uitgebreider pakket. Of anders een (virtual) private server zoeken, waar systeemonderhoud en backups verzorgd worden door de provider. Over hoeveel webruimte en dataverkeer hebben we het eigenlijk?
Link naar reactie
Heren, Bedankt voor de informatie tot zover. Wat betreft serveronderhoud ben ik een echte newbie, dus wat dat betreft ben ik dus het beste uit met een dedicated server als ik het goed begrijp. Momenteel hebben we meer dan 500 bezoekers per dag, het dubbele van een jaar geleden dus we zitten nog in de lift. Het autotechnisch onderwijs maakt voornamelijk gebruik van de site en dan vooral animaties, video's, foto's en dergelijke. Ik schat in dat we gemiddeld 1 GB per dag aan dataverkeer hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...