anoniem Geplaatst: 23 mei 2007 Delen Geplaatst: 23 mei 2007 beste forumleden Ik heb een server draaien in mijn thuisnetwerk. Deze dient als domeincontroller en fileserver. De client van de server staat in hetzelfde domein, maar als ik ga aanmelden duurt het aanmelden erg lang ( 3 minuten ). Mijn neefje heeft een NT server draaien en daar staat DNS en WINS ingeschakeld. Mijn vraag hoe krijg ik op mijn Server 2000 WINS ingeschakeld!!! DNS is al ingeschakeld. Alvast bedankt MaxAlleblas Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2007 In principe is WINS niet nodig in een Active Directory domein, tenzij je nog Windows NT, of 9x computers hebt draaien. Verder moet je op je PC's het IP-adres van je domain controller als enige DNS server gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2007 ik heb nog eens naar de IP-adressen gekeken maar dat staat allemaal goed. Zou er dan in mijn server iets van de DNS niet goed staan. Weten jullie zeker dat het niets met de WINS te maken heeft wand mijn neef heeft een server en daar staat WINS ingeschakeld en meld een stuk sneller aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2007 Je zou het kunnen proberen, maar in principe heeft een Active Directory domein geen WINS nodig. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen