Ga naar inhoud

inloggen op server 2000

anoniem

Aanbevolen berichten

beste mensen, ik heb nu windows server 2000. maar nu heb ik meerdere vraagjes. 1. kan ik windows server 2000 laten draaien en windows XP als client gebruiken? 2. kan ik er zo voor zorgen dat ik windows server 2000 een inlog systeem maak en dat de andere PC's kunnen inloggen? 3. kan ik een hd maken als opslag ruimte op windows server 2000? als dat kan hoe moet dat?
Link naar reactie
Het antwoord op al je vragen is: ja, dat kan... Voor de eerste twee vragen zul je eens in de wondere wereld die 'Active Directory' heet moeten duiken. Het gaat veel te diep om dat hier allemaal uit te leggen, maar op Internet kun je veel artikels vinden die je uitleggen hoe het in elkaar steekt. Op de harde schijf van je server maak je bepaalde mapjes aan, welke je over het netwerk kan delen en op de werkstations kun je deze dan benaderen via een schijfletter.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Als je serieus met Windows Server aan de slag wilt raad ik je aan om een goed boek te kopen/lenen. Daar worden zaken als Active Directory, DHCP, DNS Filesharing etc. besproken. Aanvullende vragen kun je dan altijd nog hier kwijt. Het is ondoenlijk om even in een forum posting een gecompliceerde serveromgeving uit te leggen. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...