anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Delen Geplaatst: 26 april 2007 Goedemorgen, Wanneer ik een pc toe wil voegen aan mijn net gecreeerde domein krijg ik de volgende foutmelding: De opgegeven server kan de aangevraagde bewerking niet voltooien. wat zou er mis kunnen zijn? Groeten, ScreenXXL Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 [quote:feb7298aa5="screenxxl"] wat zou er mis kunnen zijn? [/quote:feb7298aa5] Ontzettend veel zolang je niet wat meer info geeft? Wat voor domein , NT4, Windows2000, windows 2003? Welk OS client? Servicelevels.....DNS instellingen, AD of niet etc etc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 excuses :oops: het is een windows 2003 mixed level domein ik wil daarop een windows xp pro machine op aanmelden. we zitten gwoon in een netwerk waarvan de router de DHCP-server is. op de DC heb ik een dns-server draaien welke aanvragen die hij niet kan verwerken, doorstuurd naar de router. op de client heb ik een handmatige tcp/ip configuratie gedaan. als gateway en dns de DC opgegeven. nu wil ik de pc aanmelden. het inlogvenster voor de account die een pc mag aanmelden komt gelijk. het duurt daarna zon 5 min voor ik de foutmelding krijg. zo voldoende info? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 Al geprobeerd om handmatig het computeraccount aan te maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 je bedoelt eerst in het AD een computeraccount aanmaken en dan de pc lid proberen te maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 [quote:e12ae3101e="screenxxl"]je bedoelt eerst in het AD een computeraccount aanmaken en dan de pc lid proberen te maken?[/quote:e12ae3101e] Yeps.... Werkt het trouwens wel mat andere pc's, of is dit de enige/eerste? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 dit is de eerste. wordt een test omgeving. ik heb hem nu eindelijk lid van het domein. maar ging niet op de normale manier: ik wijzigde eerst de pc naam, starte niet opnieuw op en voegde hem gelijk toe aan het domein. duurde een hele tijd maar hij werd lid. kreeg gelijk de melding dat de naam niet gewijzigd kon worden omdat hij net lid geworden was van het domein. daarna opnieuw opgestart, het aanmelden duurde heel lang. eerst al met het maken van de lijst van domeinen. daarna het laden van de persoonlijke instellingen duurt erg lang. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 95% van problemen met AD zijn DNS-gerelateerd. Altijd zinvol om daar als eerste naar te kijken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 hmmz oke. begint inderdaad op een dnsprobleem te lijken. het pingen naar een pc-naam duurt even voor hij het vertaald. ik denk dat het een reinstall van de server word, en dan even rustig instellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 [quote:8b15f1330f="screenxxl"]hmmz oke. begint inderdaad op een dnsprobleem te lijken. het pingen naar een pc-naam duurt even voor hij het vertaald. ik denk dat het een reinstall van de server word, en dan even rustig instellen.[/quote:8b15f1330f] Kijk eens met nslookup of resolving goed werkt, en dan een keer met hostnaam en een keer met hostnaam.domeinnaam.ext Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 hoeft al niet meer :wink: ik heb gewoon een nieuwe installatie gedaan. daarna even goed gekeken hoe ik het DNS in moest stellen. nu duurt het aanmelden van een gebruiker nog wel langer als ik gewend ben, maar vele malen sneller als voorheen. in ieder geval bedankt voor de reacties Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2007 [quote:4249e34cb0="screenxxl"]hoeft al niet meer :wink: ik heb gewoon een nieuwe installatie gedaan. daarna even goed gekeken hoe ik het DNS in moest stellen. nu duurt het aanmelden van een gebruiker nog wel langer als ik gewend ben, maar vele malen sneller als voorheen. in ieder geval bedankt voor de reacties[/quote:4249e34cb0] Let ook op de tijden (NTP of domain sync), die moeten gelijk staan anders wordt het ook errrrug traag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2007 [quote:32b3a65459="screenxxl"] nu duurt het aanmelden van een gebruiker nog wel langer als ik gewend ben, maar vele malen sneller als voorheen. [/quote:32b3a65459] Kijk ook even of je werkstations naar je eigen DNS server verwijzen. Anders duurt inloggen ook lang(er). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen