anoniem Geplaatst: 29 maart 2007 Delen Geplaatst: 29 maart 2007 Hallo, ik moet een gebruiker alleen leesrechten geven op de mailbox van een ander hoe kan je dit het beste doen alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2007 Je kan vanuit de Outlook bepaalde rechten weggeven aan bepaalde personen. Klik met rechts op de mappen waar de betreffende gebruikers rechten op moeten hebben, dan eigenschappen. Op het tabblad rechten (of iets dergelijks) kun je personen selecteren en de rechten die ze moeten krijgen. Hierna ga je in Outlook van deze personen naar 'bestand' --> 'openen' --> 'map van andere gebruiker'. Selecteer de juiste gebruiker en map. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2007 inderdaad dat kan ook, maar je kan ook via Active Directory Users and Computers een persoon alleen rechten geven om te lezen klopt dit? want het werkt niet. alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2007 Nee, dit klopt niet. Je kan alleen een gebruiker volledige rechten op de mailbox van een andere gebruiker via Active Directory Users and Computers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2007 hallo, bedankt voor je antwoord, maar ik wil toch iets nog weten, ik heb een account met een emailadres waarmee gebruik wordt gemaakt via owa, nu verdwijnen er wel eens emails, er zijn 3 mensen die gebruik maken van dit account, hoe kan ik deze mailbox alleen-lezen maken is dit uberhaupt mogelijk? alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2007 Je kan een mailbox niet alleen lezen maken. Er wordt altijd een gebruiker aan een mailbox gekoppeld. Deze gebruiker heeft volledige rechten op die mailbox. Daarnaast kun je andere gebruikers dezelfde volledige rechten vanuit ADUC, of zelf te bepalen rechten op delen van de mailbox vanuit Outlook. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen