Ga naar inhoud

Pop3 en Exchange 2003

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben al een tijdje bezig om Exchange op m'n werk te implementeren. Nu heb ik vrijwel geen verstand van Exchange. (Interne mail werkt dus wel maar dat is vrij standaard) Het is de bedoeling dat externe mail word opgevangen door Exchange dmv een POP3 connector. Maar ik weet niet hoe en waar ik dat in moet stellen. Iedere gebruiker in het bedrijf heeft een eigen e-mailadres (extern) en dat moet allemaal naar de Exchangebox gestuurd worden. Ik draai Exchange 2003 Enterprise op een Windows 2003 server. Wie o wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Een POP-connector is niet standaard aanwezig binnen Exchange. Alleen Small Business Server heeft een POP-connector, als je Windows en Exchange 'los van elkaar' hebt, zit er geen POP-connector in. Er zijn twee oplossingen voor dit probleem: 1) De goedkope oplossing: MX-records aanpassen zodat de mail rechtstreeks op je mailserver afgeleverd wordt. 2) De dure oplossing: Software aanschaffen waarmee je mail uit een POP-mailbox kan downloaden en op je mailserver kan afleveren. GFI Mail Essentials is een goede optie hiervoor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...