anoniem Geplaatst: 25 maart 2007 Delen Geplaatst: 25 maart 2007 Ik zelf beheer een Windows 2000 server. Ik vraag me alleen af hoe ik dingen voor gebruikers (bijvoorbeeld gasten) kan verbergen zoals harddisk, configuratiescherm ect.. Ik heb al geprobeert bij Groep eigenschappen -> Group policy -> Nieuwe groep aangemaakt -> edit geklikt -> vervolgens heb ik dingen verborgen bij ''User configuration''. Als ik me aanmeld via gast (Staat in de groep van Gasten) zie ik gewoon nog de dingen staan die ik heb verborgen. Weet iemand misschien wat ik verkeerd doe? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2007 Active Directory en Group Policy zijn aardig complexe dingen. Het is dan ook niet in een paar regels uit te leggen wat je moet doen om het te laten werken. Je bent er in ieder geval niet als je een policy aanmaakt en daar verder niets mee doet. Uit jouw beschrijving van de stappen die je hebt uitgevoerd kan ik ook niet echt afleiden wat je nou precies gedaan hebt. Kun je nog eens nader beschrijven wat je nu precies doet? Het is in ieder geval zo dat je PC's, gebruikers en groepen onderbrengt in OU's binnen Active Directory. Aan deze OU's kun je Group Policy Objects linken. Deze GPO's zijn dan van toepassing op de computers, gebruikers, of groepen in deze OU. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2007 Ik heb mij laten vertellen dat ik bij een groep die ik heb aangemaakt (Bijvoorbeeld een groep gasten waar ik de profielen van gasten inzet) Rechtermuis knop moest doen, Properties aangeklikt, Een nieuwe Group policy object aangemaakt, Vervolgens die groep aangeklikt die ik in Group policy heb aangemaakt en dingen verbergen die ik verborgen wou hebben. Dit heb ik tot nu toe maar als ik me inlog onder het account die in deze groep staat is er nog niks verborgen: [img:9c156c4157]http://members.home.nl/x-ion/voorbeeldserver.JPG[/img:9c156c4157] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2007 Nogmaals, een GPO link je aan een OU en in deze OU zet je de gebruikersaccounts en computeraccounts waar de GPO op van toepassing moet zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2007 Ik heb in de OU gasten een Group policy aangemaakt (zoals je kunt zien bij de afbeelding van mijn vorige post) en in de OU gasten het profiel ''gast'' en de computer neergezet zoals je hier kunt zien:[img:4054e627ee]http://members.home.nl/x-ion/voorbeeldserver2.JPG[/img:4054e627ee] Wat doe ik dan verkeerd dat ik nog alles kan zien als ik op die computer me inlog als gast? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 niemand? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2007 Volgens mij deed ik precies wat Leo s zij. Zo nee, wat moet ik dan anders doen Leo s? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 Draai je Windows Server 2003? Zo ja, dan kun je het group policy management console downloaden. Hiermee kun je je GPO instellingen heel makkelijk troubleshooten. Kun je ook een screenshot maken van de instellingen in je GPO? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2007 Nee, ik draai Windows 2000 server. Is dat ook mogelijk bij deze server software Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2007 Ik vraag of je Windows 2003 draait, omdat het group policy management console alleen op Windows 2003 te installeren is... Had je al een screenshot gemaakt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2007 Bij mijn voorgaande posten zie je screen shots wat ik tot heden heb geprobeert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2007 Dat zijn geen screenshots van je policy, ik kan niet zien welke instellingen je waar in je policy gemaakt hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2007 Hier heb ik een voorbeeld in de Group policy dat een gast niet de computer mag vergrendelen. Als ik mij inlog als gast (Staat in die groep) dan kan ik gewoon de computer vergrendelen. [img:1dfdb7fd84]http://members.home.nl/x-ion/gastenprc.JPG[/img:1dfdb7fd84] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen