anoniem Geplaatst: 22 maart 2007 Delen Geplaatst: 22 maart 2007 Voor ik het probleem uitleg geef ik even een korte schets van de situatie: * Er draait een Windows 2003 server die domein controller is. * Er draaien circa 8 xp clients die op het domein zijn aangemeld. Nu is er een nieuwe pc, welke ook op het domein moet worden gezet. Het probleem is dat dit dus niet lukt. Bij het doorlopen van de wizard "Netwerkindentificatie" komt hij telkens met de melding: kan domein 'xxxxxx' niet bereiken. De uitleg gaat over divers DNS instellingen op de domein controller. Het vreemde is dat de netwerkinstellingen (Gateway,dns server) hetzelfde staan als op de andere clients (dns server is de domein controller). Ik kan ook gewoon internetten op de client pc. Tevens kan ik gewoon gewoon via net use (op basis van het ip adres van de server) gewoon netwerkverbindingen maken. Op de naam van de server lukt dit niet. Wat me wel opviel op de andere clients (deze hebben voor de rest geen problemen), is dat ik bij de netwerkverbindingen(volledig netwerk) de 'Server' niet meer zie staan. Dit was tot 2 weken geleden wel het geval. Tik ik echter boven '\\server' in, dan krijg ik wel alle shares van de server te zien. Zou het daarmee iets te maken kunnen hebben? Als ik op de andere clients de wizard netwerkindentificatie doorloop vinden deze de domeincontroller wel??? Heeft iemand een idee? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen