Ga naar inhoud

wanneer komt de opvolger van Windows Server 2003??

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Heeft iemand enig idee wanneer de opvolger van Windows 2003 verwacht kan worden? Ik ben n.l. van plan Server 2003 te gaan aanschaffen maar het jaartal doet vermoeden dat er misschien wel een nieuwe versie uit zou kunnen komen en het zou zonde zijn om nu nog een 'oud' server systeem te kopen als er in de zomer een nieuwe op de plank ligt. Groeten, Arie
Link naar reactie
Blijkbaar inderdaad nog beta. Had zelf het idee dat het al bij de vista serie in zou zitten. Maar blijkbaar zijn zeven verschillende pakketten nog niet voldoende. Op de longhorn pagina hebben ze het over 2007, maar dat bericht is al uit mei 2006. http://www.microsoft.com/windowsserver/longhorn/evaluation/b2faq.mspx Als je nu iets moet aanschaffen, zou ik dus gewoon 2003 server aanraden. Of wellicht een alternatief, als linux met samba.
Link naar reactie
Yep, ik zou gewoon voor Server 2003 kunnen kiezen maar uit ik heb een jaar of 5 geleden ook eens een server gekocht met Novell 5.1 erop en nog geen twee maanden later .................... was er opeens Novell 6 .............. :o Ik hoopt dat deze keer te kunnen vermijden........... :lol: Linux / Novell was tot een paar weken een serieze optie en normaal gesproken zou ik ook niet zo gauw voor Server 2003 / Vista kiezen maar wij werken met een CRM die uit zijn jasje begint te groeien qua aantal records (400.000), dit gaat niet zo lekker meer op basis van een dbf, dus gaan we waarschijnlijk overstappen op MSSQL (helaas ondersteunen ze geen MYSQL) en dus .............. een windows server en kon er een streep door de optie Novell / Linux. Iemand trouwens enig idee wat de End of Life is van Server 2003, of moet deze nog bekend gemaakt worden? Groeten, Arie
Link naar reactie
[quote:6e940016d4="gerben"]Is postgresql trouwens geen optie?[/quote:6e940016d4] Dit is toch ook een open source SQL, vergelijkbaar met MYSQL? Ik vermoed dat onze CRM alleen MSSQL ondersteunen, dus zal ik daar weinig keus in hebben, of natuurlijk van CRM veranderen maar dat is natuurlijk wel een heel grote stap waar we goed over moeten nadenken want MSSQL zal toch ook een goed en betrouwbaar programma zijn ............. :roll: :lol: Groeten, Arie
Link naar reactie
Postgresql is inderdaad open source, maar op sommige gebieden wat krachtiger dan mysql. Wordt dacht algemeen als wat professioneler beschouwd. MSSQL is ook goed, maar bij mijn weten wel vrij zwaar. Heb ook wel crm applicaties gezien op basis van mssql, die vreselijk traag waren. Zelfs bij vrij kleine databases. CRM wisselen zou ik niet zomaar doen.Zeker als je veel mensen moet inwerken. Kost je een veelvoud van de server+os. Zou trouwens nog wel even kijken of je beslist de volledige mssql server nodig hebt. Vaak kun je ook wel met de (gratis) runtime toe. Ligt een beetje aan de software.
Link naar reactie
[quote:9d4f201133="gerben"]Postgresql is inderdaad open source, maar op sommige gebieden wat krachtiger dan mysql. Wordt dacht algemeen als wat professioneler beschouwd. MSSQL is ook goed, maar bij mijn weten wel vrij zwaar. Heb ook wel crm applicaties gezien op basis van mssql, die vreselijk traag waren. Zelfs bij vrij kleine databases. CRM wisselen zou ik niet zomaar doen.Zeker als je veel mensen moet inwerken. Kost je een veelvoud van de server+os. Zou trouwens nog wel even kijken of je beslist de volledige mssql server nodig hebt. Vaak kun je ook wel met de (gratis) runtime toe. Ligt een beetje aan de software.[/quote:9d4f201133] Ik zal daar nog even naar kijken, of we kunnen volstaan met de gratis runtime maar volgens mij zitten daar wat beperkingen aan wat betreft aantal users etc en was het voor ons niet van toepassing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...