anoniem Geplaatst: 7 februari 2007 Delen Geplaatst: 7 februari 2007 We hebben hier een windows 2003 Enterprise Server met een 15tal Windows 2000 Clients die gebruikt worden door een 40 gebruikers . Nu werkt het domein en de roaming profiles al voor 80 percent maar... De Profielen worden ook lokaal op de werkstations gekopieerd , wat niet de boedoeling is omdat we met beperkte schijfruimte zitten. Nu heb ik de functie (Profielen niet in cache bijhouden) al aan gezet en trage netwerkverbindingen niet detecteren ook al ingeschakeld.Maar toch blijven deze profielen in de cache staan.Deze blijven er ook staan nadat de gebruiker zich heeft afgemeld... Nu zou ik dit liever anders zien.Dat het profiel na het afmelden gekopieerd naar de server word en dan van het workstation vewijderd wordt. Alvast bedankt Nicolai Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Graaf eens even in Group Policy... Daarin zit de volgende optie: Comuter configuration --> Administrative templates --> System --> User profiles --> Delete cached copies of roaming profiles. Zet deze op enabled en als het goed is worden dan de lokale kopieen van het profiel verwijderd bij uitloggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2007 lijkt mij wel dat elke keer bij het opstarten het lang kan duren voordat een profiel is geladen. al naar gelang de grootte van je profiel natuurlijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2007 Als dezelfde mensen hoofdzakelijk achter dezelfde computer zitten is het verstandig om de lokaale kopie van het profiel te laten staan. Dit bevorderd namelijk de snelheid van inloggen. In plaats dat elke keer het hele profiel gekopieerd moet worden, kopieerd hij dan alleen de veranderingen. Het actieve gebruikersprofiel moet trouwens lokaal staan om gebruikt te kunnen worden. De standaard instelling is trouwens dat er 10 lokale kopien bewaart worden. Dus als er 11 verschillende gebruikers inloggen wordt het oudste lokale kopie verwijderd. Je zegt dat er niet genoeg ruimte voor op de schijf is. Ik weet niet wat voor systeem je dan gebruikt maar profielen van boven de 50 MB is in elk geval niet de bedoeling. En men verwacht toch dat de huidige pc's wel 500 MB ruimte hebben. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen