anoniem Geplaatst: 25 januari 2007 Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Wie kan mij helpen met het volgende. Een kennis van mij verhuurt appartementen een complex dat aan zijn woning vastzit. Nu willen de bewoners internet hebben en de verhuurders hebben bij kpn een aanvraag gedaan voor adsl en hebben reeds een modem en router ontvangen, (router met 4 aansluitingen) De ptt aansluiting komt bij de verhuurder de kelder binnen. De verhuurders hebben geen pc. Hoe moet het nu verder geinstalleerd worden op een manier dat huurder a niet bij de gegevens van huurder b kan komen. Heeft de verhuurder zelf ook een pc nodig zodat hij als het ware een server er van maakt? Graag zou ik hier wat meer info over willen ontvangen. Wie wil mij dat eens precies uitleggen wat is er nodig aan hardware en eventueel software, en hoe alles geinstalleerd moet worden. Ik verheug mij op een uitleg. Bvd. Huub Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 In principe heb je aan een modem en een router/switch met meerdere aansluitingen voldoende. Je hebt geen pc en geen software nodig. Als de gebruikers anderen geen toegang tot hun pc willen geven, is dat gewoon een kwestie van de pc juist instellen qua beveiliging. Dus bestands- en printerdeling, user accounts, etc. In principe eigen verantwoordelijkheid, heeft de verhuurder weinig mee te maken. Wel zou ik de gebruikers daar wel duidelijk op wijzen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Dat is al een duidelijk antwoord, maar moet elke pc dan een netwerkkaart hebben? Je ziet ik heb er de ballen verstand van en ben niet thuis in deze materie. Kan je uitleggen hoe dat met bestands en printerdeling users etc. dan moet. Gr. Huub Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Elke pc moet een netwerkkaart hebben. Je zult wel UTP kabels moeten aanleggen. Wil je dat niet, dan kun je ook wifi overwegen. Maar dan heb je wel een accesspoint, of een andere router nodig. Mits die al niet draadloos is natuurlijk. Raad ze ook aan antivirus en firewall te installeren, mochten ze dat al zelf niet doen. Bestands- en printerdeling uitzetten: http://support.microsoft.com/kb/199346/nl Overigens nogmaals: dit is grotendeels eigen verantwoordelijkheid. Hoe meer je je ermee bemoeit, hoe meer verantwoordelijkheid je daarmee op je neemt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Oke ik heb het begrepen. Dank voor de uitleg. Gr. Huub Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 Nu komen de volgende vragen bij me op: Kan men met 3 of 4 man tegelijk gebruik maken van het internet en moeten deze dan het wachtwoord gebruiken dat door de verhuurder is aangemaakt. En kunner er 4 e-mail adressen aangemaakt worden? En is er nog software nodig of stuurt de provider die nog toe(kpn) B.v.d. Huub Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 Je kunt zonder problemen met meerdere mensen tegelijkertijd op de verbinding, daar is de router/switch juist voor bedoeld. Als je de router gewoon aansluit, zit er geen wachtwoord op de verbinding. Als ze niet betalen als ze dat wel moeten doen, trek je toch gewoon hun stekkertje eruit? E-mail adressen is eigen verantwoordelijkheid. Je kunt bij diverse providers wel meerdere adressen instellen, maar dan moet je zelf wel een pc hebben. En dat hebben ze niet, als ik het goed begrijp. Dus dan zou het bij een huurder terechtkomen, en dat lijkt me geen goed idee. Je hebt beslist geen software nodig. Soms moet je wat aan de router instellen, maar dat gaat via een pc (webbrowser). Edit: het lijkt me sowieso niet slim email adressen uit te delen. Ze kunnen ze namelijk niet meenemen, mochten ze gaan verhuizen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 [color=red:d778e8fa50]Edit: het lijkt me sowieso niet slim email adressen uit te delen. Ze kunnen ze namelijk niet meenemen, mochten ze gaan verhuizen[/color:d778e8fa50] Maar dat betekend dan dat de huurders geen e-mailadres hebben. Hoe moet dat dan? Gr. Huub Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 Simpel, adresje aanvragen bij gmail. Als je nog invites wilt, geef maar een gil. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 Is er geen andere manier? Ik heb over gmail negatieve geluiden gehoord. Gr. Huub Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 Yahoo? Maar waar maak je je druk over. Het is, het wordt eentonig, hun eigen verantwoordelijkheid. Heb trouwens zelf nog geen problemen ondervonden met gmail. Heb het al vanaf het begin. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen