Ga naar inhoud

Server install. klein bedrijfs netw.

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren een dell poweredge 2450 server draaien met Windows xp pro erop. Als opslag gebruik ik 4 scsi schijven van 36 gb. Schijven staan per twee in een Raid formatie (mirror). Ik gebruik de server voor: een Access database, delen van email (Outlook .pst bestand) en een zeer kleine Windows toepassing (Nimm) om binnenkomende telefoontjes te registreren. Nu werd ik er laatst op aangesproken dat een pc met Windows nooit een server kan zijn en enkel een 'domme' huiscomputer is. Dan doe ik dus wat fout. Het enige wat ik aan problemen heb is dat Norton (schijnt ook niet geschikt te zijn op een server) de raid schijven onleesbaar maakten. Dwz de server starte niet meer op omdat hij heel veel fouten had bij het lezen van de OS. En ik vindt het aanleveren van de database gegevens soms wat aan de trage kant. Heb inmiddels wel het netwerk aangepast naar 1 Gb (zowel switch, bekabeling als nic's) Heeft iemand tips voor mij?
Link naar reactie
Je zou windows 2003 server erop kunnen zetten. Maar in principe moet xp pro ook wel goed werken op een server. Je zou ook aan linux kunnen denken, met samba en zo, maar dan moet je daar wel tijd in willen steken. Gewone Norton zou ik sowieso niet gebruiken. De corporate versie schijnt wat beter te zijn. Ik zou zelf NOD32 erop zetten. Heb je wel voldoende geheugen in de server? Kan soms aardig schelen.
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle reactie! Linux valt een beetje af omdat ik een paar Windows applicaties (moet) draaien. Heb wel zeer goede ervaringen met Linux. Mijn voip-server en hotspot server draaien al jaren onder linux zonder ook maar 1 misslag... Ik heb (sinds kort) 1 gb intern geheugen erin zitten dat scheeld inderdaad. NOD32? Daar zag ik laatst een advertentie van staan. Ik hoor niemand daarover maar dat kan zijn omdat het een proffesionele oplossing is. Ga dat zeker even bekijken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...