anoniem Geplaatst: 4 januari 2007 Delen Geplaatst: 4 januari 2007 Hoi, Ik ben in het bezit van een computer die op windows xp draait en ik wil hiervan deels een server van maken om te testen. Alleen nu weet ik niet hoe ik een partite kan maken van ongeveer 10 gb. Iemand een ideetje? Alvast bedankt Groetejs Mitchell Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2007 Dat kun je met behoud van je data doen met bijvoorbeeld Partition Magic of Acronis Disk Director. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2007 Ok bedankt alvast ik ga er even naar kijken :D. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2007 Ik heb nu geprobeerd om een partitie te maken van mijn schijf op het eerste gezicht dacht ik dat het zou lukken toen bleek dat ik niets op die partitie kwijt kon. Daarna heb ik deze weer verwijdert en heb ik een nieuwe gemaakt. Vervolgens drukte ik op proceed en zei hij dat ik mijn pc opnieuw moest opstarten. Nu krijg ik een melding dat NTLDR is missing. Ik heb het volgende gedaan: ik heb een schijf aangemaakt van 10 gb, vervolgens heb ik heb in Acronis Disk Director op de bovenste grondje geklikt ( ik weet namelijk niet precies wat er is stond in ieder geval iets dat je het kan gebruik om programma's te runnen). Nu kan ik niet meer in windows ook al houd ik na de melding ctrl+alt+del ingedrukt op opnieuw op te starten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2007 Ik heb net zitten zoeken in de zoekfunctie maar daar kom ik geen wijs uit. Ik zie alleen staan dat ik via de windows cd de NTLDR file kan afhalen, maar mijn probleem is dat ik die cd niet eens in bezit heb, ik laat mij pc altijd door een ander die er meer evaring in heeft er naar kijken. Ik heb geprobeerd om in de bios een paar dingen aan te passen: [list:9d7eb274dc][b:9d7eb274dc]Advanced bios features[/b:9d7eb274dc] First boot devis : floppy second boot device cdrom third boot divice: cdrom[/list:u:9d7eb274dc] Alleen nu ben ik bang dat ik hier ook weer iets verkeerds heb gedaan. is er misschien een site waar ik NTLDR kan downloaden? Alvast bedankt mitchell :)[/list] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2007 [quote:5921b4e5c1="mitchelll"] [list:5921b4e5c1][b:5921b4e5c1]Advanced bios features[/b:5921b4e5c1] First boot devis : floppy second boot device cdrom third boot divice: cdrom[/list:u:5921b4e5c1] Alleen nu ben ik bang dat ik hier ook weer iets verkeerds heb gedaan. is er misschien een site waar ik NTLDR kan downloaden? Alvast bedankt mitchell :)[/list][/quote:5921b4e5c1] wat ik hier mis is je hdd, hij kan NTLDR niet vinden omdat je je hdd niet in de bootsector hebt staan...zou maar es teruggaan naar de bios en 'm ff terugzetten :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2007 daaraan zat ik dus ook te denken daarom zat ik in de bios :lol: Maar nu snap ik niet welke ik moet hebben 1st 2nd of 3rd. Ik heb ik de volgende keuze onder de bovenstaande dingen: [list] floppy ls120 hard disk zip100 usb-fdd usb-zip usb-cdrom lan disabled Groetjes mitchell Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 ik heb het nu al een paar keer geprobeerd maar ik ben bang dat ik dadelijk alles fout doe. Heeft iemand een idee welke ik nou moet hebben? Groetejs Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 Je kunt daar eigenlijk niks fout doen, het gaat alleen om de volgorde waarvan opgestart moet worden. Als dat niet lukt, gaat ie naar de volgende. Hard disk CD-Rom Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen