Ga naar inhoud

Partitie maken

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb nu geprobeerd om een partitie te maken van mijn schijf op het eerste gezicht dacht ik dat het zou lukken toen bleek dat ik niets op die partitie kwijt kon. Daarna heb ik deze weer verwijdert en heb ik een nieuwe gemaakt. Vervolgens drukte ik op proceed en zei hij dat ik mijn pc opnieuw moest opstarten. Nu krijg ik een melding dat NTLDR is missing. Ik heb het volgende gedaan: ik heb een schijf aangemaakt van 10 gb, vervolgens heb ik heb in Acronis Disk Director op de bovenste grondje geklikt ( ik weet namelijk niet precies wat er is stond in ieder geval iets dat je het kan gebruik om programma's te runnen). Nu kan ik niet meer in windows ook al houd ik na de melding ctrl+alt+del ingedrukt op opnieuw op te starten.
Link naar reactie
Ik heb net zitten zoeken in de zoekfunctie maar daar kom ik geen wijs uit. Ik zie alleen staan dat ik via de windows cd de NTLDR file kan afhalen, maar mijn probleem is dat ik die cd niet eens in bezit heb, ik laat mij pc altijd door een ander die er meer evaring in heeft er naar kijken. Ik heb geprobeerd om in de bios een paar dingen aan te passen: [list:9d7eb274dc][b:9d7eb274dc]Advanced bios features[/b:9d7eb274dc] First boot devis : floppy second boot device cdrom third boot divice: cdrom[/list:u:9d7eb274dc] Alleen nu ben ik bang dat ik hier ook weer iets verkeerds heb gedaan. is er misschien een site waar ik NTLDR kan downloaden? Alvast bedankt mitchell :)[/list]
Link naar reactie
[quote:5921b4e5c1="mitchelll"] [list:5921b4e5c1][b:5921b4e5c1]Advanced bios features[/b:5921b4e5c1] First boot devis : floppy second boot device cdrom third boot divice: cdrom[/list:u:5921b4e5c1] Alleen nu ben ik bang dat ik hier ook weer iets verkeerds heb gedaan. is er misschien een site waar ik NTLDR kan downloaden? Alvast bedankt mitchell :)[/list][/quote:5921b4e5c1] wat ik hier mis is je hdd, hij kan NTLDR niet vinden omdat je je hdd niet in de bootsector hebt staan...zou maar es teruggaan naar de bios en 'm ff terugzetten :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...