anoniem Geplaatst: 23 december 2006 Delen Geplaatst: 23 december 2006 Ik heb een moederboard van epia over de V8000 zit een 800mhz procesor op. Ik wil hier een nas-server van maken. Vanwege de lage stroom verbruik lijkt mij dit een goed oplossing. Ik zit alleen met het volgende de hardeware welke raid contoller kan ik hier het beste voor gebruiken alternate heeft er diverse maar ja welke voldoet voor thuis gebruik. Er moeten minimaal 4 sata schijven op kunnen en windows, linux of elk ander besturings systeem compatible zijn. Het volgende welk besturingssysteem is het beste windows is makelijk maar komt de stabiliteit niet ten goede. Linux kan maar ik ben daar niet zo'n ster in. Installatie zal wel lukken maar als er problemen zijn dat wordt het wat ingewikkelder. Ik las laatst in de ct of de tips en trucks dat er kleine besturings systemen zijn voor nas systemen op de pc of usb stick kan alleen het artikel niet meer vinden. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. links, tips alles is welkom Is freenas misschien wat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2006 freenas server is een goede operating system, gebaseerd op linux... http://www.computertotaal.nl/web/show/id=815596/contentid=62088 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen