Ga naar inhoud

Verbindingen via MSTSC beveiligen

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik maak regelmatig buiten huis op externe comptuers verbinding via mstsc. opzich werkt dit perfect maar helaas blijft de server achter in het mstsc scherm. opzich geen ramp maar er hoeft maar een verkeerde te zitten en die gaat ff lekker kutten met wachtwoord combinaties etc..etc.. restultaat lijkt me duidelijk nou vroeg ik me af hoe ik dit kon beveiligen. zelf zat ik te denken door ff een vpn cilent op me usb stick te zetten en zo verbinding naar mijn net te maken. maja helaas niet overal waar ik kom kan ik vpn verbindingen aanmaken mijn usb sitck is me heilig, deze heb ik ook beveligt. dus opzich als er een utilitie is die ik daar op kan zetten en mij zo via mstsc helpt verbinding te maken via mstsc zonder sporen achter te laten vind ik het mooi! ik hoor het wel
Link naar reactie
De remote desktop client laat een bestandje achter waar de laatst gebruikte instellingen in opgeslagen zijn. Dit is het bestand default.rdp. Dit bestand wordt opgeslagen in de 'mijn documenten' van de ingelogde gebruiker. Je kan dit bestand iedere keer verwijderen. Wat je ook kan doen is de remote desktop client vanaf je memory stick opstarten. Volgens mij laat ie dan op de PC zelf geen sporen achter, maar dat kun je natuurlijk altijd eens uitproberen, door na gebruik van je memory stick, de client op de pc zelf op te starten en te kijken wat er ingevuld staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...