Ga naar inhoud

crash van 1e DC, daarna 2e DC

anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, in ons netwerk hier had ik een domeincontroller staan. alles werkte, en alles deed het. totdat ik een programa installeerde om regelmatig een backup te maken. na install van dat programma, en een reboot kreeg ik een windowsfout. \\windows\system32\system of zo was corrupt. 100 oplossingen geprobeerd om dat weer terug te krijgen zonder resultaat. die win2003 isntall heb ik dus opgegeven, afgeschreven. gelukkig draaide er een andere DC naast met alleen AD als service. de hele AD is dus gebackupt, inclusief policies. probleem alleen is dat met het overnemen van de rollen van de 1e DC (via de tool NDSutil -of zoiets), de 2e netwerkproblemen heeft. ik ben nu dus op een andere hdd de gecrashte server weer opnieuw installen, en verwacht dus niet dat ik weer kan syncen met de andere DC. vraag: er zijn op dit moment dus 2 kopieen van de AD. 1: op de overgebleven server 2: op de schijf van de gecrashte server, die nu als slave in de nieuwe install terecht komt. hoe kan ik op ZN MINST de GPO's kopieeren van de gecrashte schijf, OF van de nog werkende overblijvende DC??? ik denk niet dat ik de overgebleven server weer goed geconfigd krijg om hem weer netjes te syncen met nieuwe server, maar er moet een andere manier zijn. help? alvast bedankt...
Link naar reactie
ik vindt trouwens op het bureaublad van die gecrashte schijf een html file gegenereerd door dat MSC programma om je policies te managen. kan ik hier nog wat mee? en overigens...is het handig om de server dezelfde naam te geven als dat ie had? of een nieuwe? heb al gekozen voor een nieuwe, maar misschien kan ik hem nog terugzetten. de overgebleven computers (1 laptop, en 1 werkstation) refereren nl nog steeds naar ZEUS (de oude naam), terwijl de nieuwe TITAN heet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...