Ga naar inhoud

installeren windows op andere pc

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb op de HCC een pc gekocht die alleen kan opstarten vanaf NIC (DHCP / BOOTP, PXE, Netware of RPL) of harde schijf (maar die is nog leeg). Nu is het zo dat ik een andere pc thuis heb waarop Windows 2000 Professional staat maar dit is helaas niet de Server Edition. Ik beschik dus niet over een DNS, DHCP en RIS server (etc.) binnen Windows. Op de pc die ik als server wil gebruiken heb ik 1.5 GB schijfruimte over. Ik ben niet zo heel goed bekend met het technische gedeelte van dit alles en heb alleen nog maar een UTP kabel om de pc's met elkaar te verbinden en nog nooit een eigen netwerkje aangelegd. Ik ben dus op zoek naar redelijk gemakkelijke en betrouwbare (geen spyware!) freeware om op de andere pc een besturingssysteem te kunnen installeren. Help! Hoe kan ik toch Windows op de nieuwe pc installeren vanaf netwerk en hoe richt ik dit netwerk in (evt. vanuit een ander besturingssysteem of virtueel progje via Microsoft Virtual PC 2004 of Sandboxie)?
Link naar reactie
Mijn eerste keuze is wel een CD rom speler installeren, kost 10 euro en je bent zo klaar. Als dat niet kan: Je kunt ook de harde schijf uit de nieuwe pc slopen. Deze schijf formatteren en voorzien van een ms dos boot partitie en de installatie bestanden van 2000. Dan de schijf weer in de pc zetten en windows 2000 installeren via ms dos. Dat kan namelijk. XP ook. Uiteraard mag van Microsoft je een licentie maar 1 keer gebruiken voor een pc. PS Schijven van 1,5 gig is speelgoed voor kinderen in de straat hier.... 20 gig of meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...