Ga naar inhoud

Netwerk tussen server2003 en windows 2000

anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn probleem is: ik heb 3 clients en 1 server clients allemaal met windows 2000 en de server heeft server2003 het probleem is dat windows 2000 niet kan inloggen op een domein en server 2003 niet in een werkgroep kan komen.. ik ben bezig een fileserver te maken van de server om hier alle info op te slaan. wie heeft een oplossing? groet febo
Link naar reactie
[quote:f509758659="Leo S"]Windows 2000 kan heel goed op een domein aangemeld worden en Windows Server 2003 kan ook in een werkgroepconfiguratie draaien (behalve als het small business server is). De oplossing is dus gewoon Active Directory installeren en je PC's hierin aanmelden.[/quote:f509758659] Helemaal mee eens. (hoewel een werkgroepje misschien ook wel voldoet in deze :wink: ). Maar voor het mooie: op je server "start-uitvoeren" en type dan "dcpromo".. de rest is wizard volgen. Hebben je clients wel "Client voor Microsoft Netwerken" ? Zo ja, dan moet je ze gewoon bij het nieuwe domein kunnen aanmelden. Wel eerst je server helemaal laten uitratelen.... :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...