anoniem Geplaatst: 4 december 2006 Delen Geplaatst: 4 december 2006 Mijn probleem is: ik heb 3 clients en 1 server clients allemaal met windows 2000 en de server heeft server2003 het probleem is dat windows 2000 niet kan inloggen op een domein en server 2003 niet in een werkgroep kan komen.. ik ben bezig een fileserver te maken van de server om hier alle info op te slaan. wie heeft een oplossing? groet febo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2006 Windows 2000 kan heel goed op een domein aangemeld worden en Windows Server 2003 kan ook in een werkgroepconfiguratie draaien (behalve als het small business server is). De oplossing is dus gewoon Active Directory installeren en je PC's hierin aanmelden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2006 [quote:f509758659="Leo S"]Windows 2000 kan heel goed op een domein aangemeld worden en Windows Server 2003 kan ook in een werkgroepconfiguratie draaien (behalve als het small business server is). De oplossing is dus gewoon Active Directory installeren en je PC's hierin aanmelden.[/quote:f509758659] Helemaal mee eens. (hoewel een werkgroepje misschien ook wel voldoet in deze :wink: ). Maar voor het mooie: op je server "start-uitvoeren" en type dan "dcpromo".. de rest is wizard volgen. Hebben je clients wel "Client voor Microsoft Netwerken" ? Zo ja, dan moet je ze gewoon bij het nieuwe domein kunnen aanmelden. Wel eerst je server helemaal laten uitratelen.... :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen