anoniem Geplaatst: 22 november 2006 Delen Geplaatst: 22 november 2006 Euj, We hebben een domein hier met 15 clienten, sommige daarvan zijn laptops. Maar wanneer iemand zich aanmeld terwijl die niet met het domein is verbonden krijg ik de volgende foutmelding: Windows kan de serverkopie van uw zwervend profiel niet vinden en probeert nu u aan te melden met uw lokale profiel. Wijzigingen in het profiel zullen niet naar de server worden gekopieerd wanneer u zich afmeldt. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door netwerkproblemen of onvoldoende beveiligingsrechten. Neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan. Detail: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. Leuk dat Windows die melding geeft enzo, maar ik wil gewoon dat die automatisch overschakeld op de laatst opgeslagen bestanden van dat profiel op die laptop (de offline bestanden dus), zonder dat die foutmelding wordt gegeven. Ook duurt het aanmelden twee keer zo lang. Ik wil gewoon dat als Windows niet verbonden is met de Domein Controller die méteen het lokale profiel (de offline opgeslagen bestanden) laad en niet 5 minuten checked of het domein toch beschikbaar is... Alvast bedankt, Snake86 [size=9:e6647fc454][b:e6647fc454]PS:[/b:e6647fc454] Ik heb trouwens nog een klein probleem, staat op een ander forum gepost in het Engels, misschien kan iemand me daar ook mee helpen. [url=http://forums.microsoft.com/msdn/ShowPost.aspx?postid=941030&siteid=1]Klik[/url]![/size:e6647fc454] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2006 opzich logish.. wellicht helpt het voor die gebruikers die veel werken op hun eigen pc gewooon geen gebruik te laten maken van roaming profiles.. dat is ook niet nodig want ze werken altijd op dezelfde laptop. roaming profiles is uitgevonden voor gebruikers die in hun netwerk verwisselen van VASTE pc. Natuurlijk gaat hij dan het profiel bij uitloggen even kopieren naar de server, zodat hij het meeste recente de volgende keer kan laden. Denk dat je dit alleen op deze wijze kan oplossen. Nog nooit gehoord dat je dit kan oplossen door simpel weg uit te zetten. Wil je wel werken met Roaming profiles op laptops dan moet je gewoon 2 profielen gebruiken. 1 voor onderweg lokaal, 1 voor op het werk roaming... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2006 [quote:241ed16466="oeroe"]opzich logish.. wellicht helpt het voor die gebruikers die veel werken op hun eigen pc gewooon geen gebruik te laten maken van roaming profiles.. dat is ook niet nodig want ze werken altijd op dezelfde laptop. roaming profiles is uitgevonden voor gebruikers die in hun netwerk verwisselen van VASTE pc. Natuurlijk gaat hij dan het profiel bij uitloggen even kopieren naar de server, zodat hij het meeste recente de volgende keer kan laden. Denk dat je dit alleen op deze wijze kan oplossen. Nog nooit gehoord dat je dit kan oplossen door simpel weg uit te zetten. Wil je wel werken met Roaming profiles op laptops dan moet je gewoon 2 profielen gebruiken. 1 voor onderweg lokaal, 1 voor op het werk roaming...[/quote:241ed16466]Maar het moet juist wel kunnen, laptop gebruikers die dan thuis offline werken en zodra ze weer zijn verbonden met het domein de gegevens overzet naar de server. Het probleem is dat ik toch errors krijg en het laden meer als 2 minuten duurt bij het aanmelden van Windows... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2006 Je kan best offline werken zonder gebruik te maken van roaming profiles. Je moet er dan voor zorgen dat de juiste directories met data gesynchroniseerd worden zodra een gebruiker zich aan- of afmeldt. Roaming profiles heb je daar niet bij nodig. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen