Ga naar inhoud

Netgear SC101 NAS - Read Only Probleem

anoniem

Aanbevolen berichten

Situatie: Een Centrale PC (XP-Pro SP2) icm Netgear Sc101 (NAS). Op deze SC101 heb ik een mappenstructuur aangemaakt die geshared worden door deze centrale PC. Deze PC staat via de switch in mijn wireless router (Linksys) in verbinding met een een lokale PC(XP-Pro SP2). Vanaf deze lokale PC gebruik ik een van de gesharede mappen als de "Mijn Documenten" folder. Tevens heb ik op de centrale PC een FTP server lopen om zo altijd toegang te hebben tot mijn documenten. Op de geshare mappen alleen alle permissies gegeven aan gebruiker x (everyone verwijderd). Probleem: Sinds een aantal weken staan alle mappen op read only (ik kan wel nieuwe files aanmaken, maar niet de bestaande wijzigen). Als ik read only weer uit zet en dat toepas op alle onderliggende mappen en files, wordt dit meteen weer terug gezet. Het maakt verder niet uit of ik deze actie uitvoer vanaf de centrale of lokale PC. En voor de duidelijkheid: dit heeft prima gewerkt, maar ik heb geen idee wat gewijzigd is dat dit heeft veroorzaakt. Iemand suggesties?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...