Ga naar inhoud

Help!!! Ik ben een leek!!!

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een pc over, Amd Athlon XP 2400+ 512MB Ram 300GB HD Windows XP Pro SP2 Ik wil hier eigenlijk een servertje van maken maar op het gebied van servers ben ik een totale leek. Ik zal eerst maar eens uitleggen wat ik wil kunnen. Ik wil kunnen webhosten, filehosten en gewoon voor het intranet van het bedrijf deze pc als centrale opslag voor bijvoorbeeld administratie kunnen gebruiken. Wel moet dit uiteraard beveiligd zijn dat niet iedereen bij de administratie kan. We zitten achter een router en alle pc's draaien met windows XP Pro SP2 Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Link naar reactie
het lijkt me redelijk duidelijk dat je windows wilt gebruiken. Aan gezien je nog een beginner ben en dat toch het makelijkst is. Windows xp pro is voldoende voor een simple file/web server. Maar wil je meer met rechten gaan doen dan zul je toch naar windows server 2003 moeten. Windows xp is even stabiel als windows 2003 dus daar hoef je het niet voor te doen. En ik persoonlijk vind het fijner om niet microsoft servers te gebruiken. waarom pro en niet home. home heeft geen ingebouwde externbeuroblad dat je zeer zeker wild gebruiken web/sql/ftp/mail in een server programa voor beginners(kan ook alleen web of mail enz.) http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html geen zin om me spelling te checken maar je snapt wat ik bedoel
Link naar reactie
nog iets beters dan. lansuite! www.software602.com, dan heb je een www/ftp/mail en na wat isntalls zelfs een php server. print server kan je zelf maken door al je printers aan je xp bak te hangen en te sharen. mappen deel je, en klaar. ik heb jaaaaaaaaaaaaaaren een xp pro server gedraaid. is nog best stabiel ook. langste zonder crash uitgehouden uptime was 42 dagen!
Link naar reactie