anoniem Geplaatst: 29 oktober 2006 Delen Geplaatst: 29 oktober 2006 Ik heb in een ander topic op dit forum een vraag neergelegd over hoe ik iets voor elkaar kon krijgen. Daar legde ze mij uit dat ik dan een centrale server op zou moeten zetten en de andere computer workstations zou moeten maken. Leuk dat ik nu weet hoe het in theorie gaat maar ik kan maar geen informatie vinden over welke software ik nodig heb en hoe ik de computers moet instellen. Op dit momen ziet mijn netwerk er zo uit: router -> switch -> Computer1 ........................-> Computer2 ........................-> Computer3 ........................-> Computer4 ........................-> Computer5 ........................-> Router(draadloos) -> Laptop en ik kan hem makkelijk zo maken door de 5de computer als server te gebruiken: router -> switch -> Server ........................-> Server(zelfde als hierboven maar 2de verbinding ........................-> Computer1 ........................-> Computer2 ........................-> Computer3 ........................-> Computer4 ........................-> Router(draadloos) -> Laptop Kan iemand mij misschien een site geven waar ik een tutorial kan vinden om met m$ software een centrale server op kan zetten en workstations van de andere kan maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2006 oke, ik ben nu al zo ver dat ik m$ windows server 2003 R2 heb geinstalleerd op mijn server, maar nu weet ik niet hoe ik verder moet in de installatie.... ik moet de rol van de server opgeven en dan krijg ik een hele lijst met opties maar ik weet niet welke ik moet kiezen voor wat ik wil bereiken. Zoals ik hierboven zei; wil ik graag een centrale server waar ik op kan inloggen met mijn workstations... Welke van deze functies moet ik dan kiezen? de opties zijn: file server sharepoint services print server application server mail server terminal server remote acces dns server dhcp server streaming media server wins server welke van deze lijst zou ik nou moeten kiezen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 misschien is het handig opm te weten waar alles voor dient. op google is alles te vinden ;) om een centrale server in te richting zou ik het volgende aanraden: dns, dhcp, mail, print, file server (je kunt ze allemaal installeren maar dat vreet resources en je zou ze niet of nauwelijks gebruiken) de dns en dhcp server gebruik je voor het netwerk zelf (ze werken afzonderlijk van je router dus kijk uit voordat dat conflicten gaat geven -> kwestie van fine tuning van de server ;) ) mailserver: spreekt voor zich.. tenzij je gebruik maakt van een andere mailprovider, is deze server niet nodig print server: altijd handig om een cdentraal punt te hebben waar je printjes uit komen ;) file server: om enige bestandjes op kwijt te kunnen. makkelijk om alles centraal te hebben. succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 Misschien is het handig, als jij geen topics van zeven maanden oud kickt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen