Ga naar inhoud

mailserver opzetten

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een 2003 server bak en als mailserver kerio mailserver In de router (livebox) staat port 110 open,, evenals in de firewall ik heb op de site van mijn hosting provider in de sectie DNS het volgende gedaan: MX record: domeinaam MX(5) mail5.domeinnaam.nl A-record mail5.domeinnaam.nl A Mijn eigen IP als ik nu een gebruiker opzet in de server, en daarna een mailprogramma configureer voor die gebruiker,, dus pop-server als mijn eigen server, dan krijg ik van postfix van de hostingprovider de melding dat gebruiker niet bestaat. Blijkbaar word de mail niet goed omgeleid naar mijn eigen server Wat doe ik fout?
Link naar reactie
Op internet wordt poort 25 gebruikt voor het afleveren van e-mail, je kan dus niet je mailserver op een andere poort draaien. Wat je wel kan doen is een tweede MX-record aanmaken die verwijst naar een relay-server van je provider. Wat er dan gebeurd is het volgende: mail kan niet afgeleverd worden op jouw eigen server, dus er wordt uitgeweken naar de relay-server van je provider. Deze kan de mail wel afleveren op je eigen server, want jij zit op hetzelfde netwerk. Mail versturen moet je dan ook doen via deze relay-server. Stel hiervoor een smart-host in in je mailserver-software.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...