Ga naar inhoud

AD server invoegen in bestaand netwerk

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil in een bestaand netwerk een AD server (evt. in combinatie met webserver) invoegen. Momenteel werkt het netwerk onder de standaard configuraties met een wanadoo liveox voor het internet en een switch voor de communicatie. Nu wil ik hier een AD server aan toe voegen maar ben een beetje bang voor DNS conflicten met het modem. Hoe los ik dit op?
Link naar reactie
[quote:45a7b1b00d="R0bbin"]Het best kan je er maar 1 als dns server laten draaien. Het is niet noodzakelijk om voor een AD server een dns te hebben draaien op de server zelf. Thuis heb ik de router als dns server. en ook een AD draaien en daar heb ik verder geen problemen mee.[/quote:45a7b1b00d] Active Directory is afhankelijk van DNS. Het is dus wel degelijk noodzakelijk om DNS te draaien op in ieder geval één van je domain controllers. Aangezien het hier om maar één domain controller gaat, moet je daar dus DNS op draaien en is het het meest ideale als je deze ook gebruikt op je werkstations als je deze lid wil maken van je domein. Je zal geen conflicten met de DNS server in je modem.
Link naar reactie
ik heb bij de installatie aangegeven dat ik DNS later in orde zou maken want er zou iets niet goed zijn. Dus heb ik inmiddels een draaiende AD zonder DNS naconfiguratie in mijn netwerk en kan ik ook gewoon werkstations en users e.d. aanmaken zonder problemen. Wat zou et eventuele probleem zijn waar ik tegen aan zou lopen dan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...