anoniem Geplaatst: 9 november 2006 Delen Geplaatst: 9 november 2006 Hoi, Ik heb een externe HDD (NAS) gekocht welke is voorzien van een netwerkaansluiting. Deze heb ik aangesloten op onze router in de meterkast. Op deze router is ook onze PC en laptop aangesloten. Deze router is op zijn beurt weer aangesloten op een Wanadoo LIVEBOX. Alles werkt prima en zonder problemen. Ik kan via alle PC's inloggen op de externe HDD. Nu is mijn vraag de volgende. Hoe kan ik inloggen op deze externe HDD via internet op een andere locatie? De bedoeling is dat we vanaf een andere locatie buitenshuis back-ups kunnen maken en deze opslaan op onze eigen externe HDD welke thuis staat. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Alvast ontzettend bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2006 Ligt een beetje aan het apparaat. Diverse NAS apparaten kunnen als ftp server fungeren, ook over het internet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2006 De gegevens welke op de doos staan: LAN Server 3,5" HDD LAN ENCLOSURE DX-3535 Op de doos staan enkele voorbeelden hoe je de externe hdd kunt gebruiken, t.w. Direct connection --> USB Network Data Sharing --> SMB server + lan Over the internet --> FTP server Ik hoop dat je me verder kunt helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2006 Een NAS server werkt veelal met een webinterface. Hierin kun je ook de ftp users etc. instellen. Zit er verder geen handleiding bij? Edit: onderaan een link naar een manual: http://www.powmax.com/pics/accessory/dx3535bu.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2006 Deze heb ik inderdaad. De gebruiksaanwijzing zat er ook bij. Zou je me toch een beetje op weg kunnen helpen hoe ik FTP moet instellen op de externe HDD? Wat voor IP adres zou ik hem mogen en kunnen geven. Kan ik dat via mijn router instellen of moet ik dat via de USB kabel doen. Wederom bedankt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen