anoniem Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Ik loop helemaal vast bij de installatie van Easymod voor phpbb. Vandaar uit kom ik op veel vragen over de rechten van de mappen. De programmeurs zeggen dat de dirs/files chmod 655/755 moeten zijn. Zijn ze. ik heb nu read/write toegang waar ik dat moet hebben als owner. Maar het forum is de owner blijkbaar niet, WIE WEL?? Als ik chmod 777 gebruik heeft het forum wel schrijfrechten maar nog steeds geen copy/move rechten en kan ik bestanden (veel) met de hand gaan verplaatsen. vraag in deze: Wie is owner? (in debian is dat de root) wie is de group? wie is de user? hoe maak ik de admin van phpbb de owner? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Het veranderen van de eigenaar doe je met het commando[code:1:ea670db9f7]chown <nieuwe-eigenaar> <bestandsnaam>[/code:1:ea670db9f7]Je kunt controleren wie de user is door het commando[code:1:ea670db9f7]ls -al | grep <bestandnaam>[/code:1:ea670db9f7]in de betreffende directory uit te voeren. Alles als root, uiteraard ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Root is overal eigenaar van. hoe zorg ik er voor dat de gebruiker van de webpagina de eigenaar wordt? en wie is dit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Wat ik nu wil is gelukt maar niet op de juiste manier. Alleen als ik ALLES (dus ook de map var/www) chmod 777 meegeef doet hij wat ik wil. Wat moet ik aan apachte veranderen? edit: het script kon ook geen CHMOD commando gebruiken, operation not permitted Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Wellicht niet de juiste oplossing: Ik heb de install van dat script gedaan met chmod 777, dat werkt maar je wilt natuurlijk niet de hele site van 777 voorzien. het viel mij op dat de eigenaar van de nieuwe bestanden www-data is. moet ik nu dus mijn var/www map zo instellen dat www-data de eigenaar is? standaard is dat root. Het script werkt nu ook met chmod 644.. hoe hoort dit? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen