Ga naar inhoud

Rechten op apache server

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik loop helemaal vast bij de installatie van Easymod voor phpbb. Vandaar uit kom ik op veel vragen over de rechten van de mappen. De programmeurs zeggen dat de dirs/files chmod 655/755 moeten zijn. Zijn ze. ik heb nu read/write toegang waar ik dat moet hebben als owner. Maar het forum is de owner blijkbaar niet, WIE WEL?? Als ik chmod 777 gebruik heeft het forum wel schrijfrechten maar nog steeds geen copy/move rechten en kan ik bestanden (veel) met de hand gaan verplaatsen. vraag in deze: Wie is owner? (in debian is dat de root) wie is de group? wie is de user? hoe maak ik de admin van phpbb de owner?
Link naar reactie
Het veranderen van de eigenaar doe je met het commando[code:1:ea670db9f7]chown <nieuwe-eigenaar> <bestandsnaam>[/code:1:ea670db9f7]Je kunt controleren wie de user is door het commando[code:1:ea670db9f7]ls -al | grep <bestandnaam>[/code:1:ea670db9f7]in de betreffende directory uit te voeren. Alles als root, uiteraard ;)
Link naar reactie
Wellicht niet de juiste oplossing: Ik heb de install van dat script gedaan met chmod 777, dat werkt maar je wilt natuurlijk niet de hele site van 777 voorzien. het viel mij op dat de eigenaar van de nieuwe bestanden www-data is. moet ik nu dus mijn var/www map zo instellen dat www-data de eigenaar is? standaard is dat root. Het script werkt nu ook met chmod 644.. hoe hoort dit?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...