Ga naar inhoud

[Exchange2003] Afzender van onbezorgbaar mail achterhalen

anoniem

Aanbevolen berichten

Stel ik heb een domein "domeinX.nl", en ik heb het mailadres gebruiker@domeinX.nl. Een klant X stuurt mij een mailtje, maar die typt het verkeerde mail adres in bijv. verbruiker@domeinX.nl. Nou krijgt deze persoon een mailtje dat deze niet aangekomen is van de exchange server, logisch die bestaat niet. Maar nou zou ik graag willen hebben dat ik ook een mailtje krijg, of iederval de Administrator. Dat ik kan zien dat klant X een mailtje heeft gestuurd naar verbruiker. Ik kan vervolgens deze klant op de hoogte brengen dat die de verkeerde mailadres gebruikt. Na wat gezocht te hebben dacht ik dat ik het gevonden te hebben om bij exchange default smtp virtual server -> send copy of non delivery report to te gebruiken. Maar dan krijg ik niet te zien WIE dan daadwerkelijk het verkeerde mailadres heeft gebruikt, alleen welke "verkeerde" mailadres is gebruikt. De afzender is dan de postmaster Iemand die mij kan helpen. Thanks :D
Link naar reactie
[quote:10de119ad7="Strength-Relax"]This article describes how to create an event sink to capture all e-mail messages that are sent to a particular domain, and then direct them to a single mailbox. http://support.microsoft.com/?kbid=324021 [/quote:10de119ad7] Volgende regel van die page: [code:1:10de119ad7]Note The sample event sink described in this article redirects all e-mail messages that are sent to a domain. For information about how to create more complex event sinks, see the Exchange Software Development Kit (SDK). [/code:1:10de119ad7] Daar gekeken?
Link naar reactie
[quote:691b4ca853="rolfb"][quote:691b4ca853="Strength-Relax"]This article describes how to create an event sink to capture all e-mail messages that are sent to a particular domain, and then direct them to a single mailbox. http://support.microsoft.com/?kbid=324021 [/quote:691b4ca853] Volgende regel van die page: [code:1:691b4ca853]Note The sample event sink described in this article redirects all e-mail messages that are sent to a domain. For information about how to create more complex event sinks, see the Exchange Software Development Kit (SDK). [/code:1:691b4ca853] Daar gekeken?[/quote:691b4ca853] Niet wat ik zoek hellaas
Link naar reactie
  • 4 weken later...
weet niet maar misschien rare vraag: Heb je ooit het administrator account geopend van een Exchange. Hiermee bedoel ik niet inloggen op de server maar gewoon het outlook exchange emailboxje downloaden. Dan komt er meestal standaard zulke redirects naar dit mailbox adres. Nu kan je deze email bijvoorbeeld redirecten naar jouw account en eruit filteren met outlook regels. Mapje maken in je eigen outlook en voilla. Tevens ook handig om te vermelden welke versie je gebruikt? (grote kans SBS server heb ik t idee) daar zitten ook monitor functies in.. bekijk die maar is: handig.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...