anoniem Geplaatst: 20 juni 2006 Delen Geplaatst: 20 juni 2006 ik draai apache, mysql en phpmyadmin. op de een of andere manier werkt heel phpmyadmin behalve het verkennen van een database ... als ik op verkennen klik duurt het even en dan komt er een foutmelding van apache en dat die afgesloten word, maar het ikoon blijft gewoon actief bij de klok. als ik apache afsluit en opnieuw start krijg ik de melding dat poort 80 al in gebruik is (os 100048) foutmelding. maar ik kan niets vinden met fport wat dat zou moeten zijn ... iemand een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2006 Heb je poort 80 soms aan MySQL toegewezen? Dat moet een andere poort zijn dan voor de webservice, wat standaard 80 is. Ik meen dat de poort van MySQL meestal in de 4000 zit, maar dat weet ik niet zeker. Kan je gewoon zelf instellen, zolang het maar geen 80 is, want dat gebruikt Apache. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2006 voor zover ik kan zien staat ie op 3306, dat moet goed zijn. ik heb nu trouwens met mysqlbrowser wel toegang (niet via browser dus), dus daar doe ik het voorlopig maar mee! ik heb wel het sterke vermoeden dat het ergens bij die poorten mis gaat, een bepaalde firewall wil ook niet werken namelijk ... RARA politiepet ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2006 Deze posting is natuurlijk al van een tijd geleden, maar als je wilt achterhalen wat er op welke poorten staat te luisteren: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k netstat -ao Dan staat het Program ID (PID) in de laatste kolom. Schrijf dat even op. Ga dan naar Taakbeheer, tabblad Processen, zet daar ook de PID als kolom aan, en je kunt dan opzoeken welk proces die poort 'bezet' houdt. Succes, Tijs. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen