anoniem Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Ik zit met een vraag. Ik heb nog een oude pc over en daar wil ik site's op gaan hosten. (Nee, niet commercieel ofzo, gewoon voor mezelf en voor vrienden). Is er gratis software voor webhosting? Daar bedoel ik mee, dat je gebruikers aan kunt maken, en dat die een stukje schijfruimte hebben. Liefste ook met controlpanel maar hoeft niet. Ik gebruik al wel pakket van {apache, mysql, php}, maar weet niet hoe je een computer moet configureren voor meerdere gebruikers, die hun bestanden kunnen hosten. Bijvoorbaat dank! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Je kunt in apache virtual hosts aanmaken, voor elke site een. Koppel daaraan een directory. Zet voor elke site een ftp account op, en koppel die aan de directory. Als je nog geen ftp server hebt, neem dan bijvoorbeeld bulletproof, serv-u, filezilla. HFS is ook nog een optie. http://httpd.apache.org/docs/2.0/vhosts/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Dankjewel! Ik zal er gelijk eens naar kijken.. Ken misschien iemand nog een gratis webhosting panel zoiets als Cpanel of Direct Admin maar dan gratis? Alvast bedankt.. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2006 http://www.experts-exchange.com/Web/Hosting/Q_21239459.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2006 Geweldig! Dankjewel :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2006 Helaas is het niet gelukt met het webhostingpaneel. Kent misschien nog iemand een gratis webhostingpaneel? Nog even een andere vraag: Hoe kun je werken met virtuele directory's? Of hoeft dit niet? de root-map van mijn server is www dan heb je een map usr www -> usr -> naamvandeuser Als deze gebruiker zijn website wilt zien moet hij intypen: www.domeinnaam.nl/usr/naamvandeuser Is het mogelijk om hier van te maken: www.domeinnaam.nl/naamvandeuser of www.domeinnaam.nl/~naamvandeuser Groet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2006 User directories In de config in te stellen. In 1.3.x: # UserDir: The name of the directory which is appended onto a user's home # directory if a ~user request is received. # # Under Win32, we do not currently try to determine the home directory of # a Windows login, so a format such as that below needs to be used. See # the UserDir documentation for details. # <IfModule mod_userdir.c> UserDir "x:/pad/naar/user/directories/" </IfModule> De eerste mogelijkheid kan natuurlijk ook. Je zet de directories dan gewoon in htdocs, en koppelt de ftp accounts daaraan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2006 Dankjewel. En heb ook webhostingpanel gevonden. Ook even voor de toekomstige zoekers: Zpanel lijkt me een goed, gratis, alternatief. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen