Ga naar inhoud

File Server gebruikersaccounts

anoniem

Aanbevolen berichten

Omdat ik pas een nieuwe pc heb aangeschaft, wil ik mijn oude pc gaan gebruiken als backup-server. Thuis werken we met een netwerk van 4 computer (daar komt dus nu een 5e computer bij). Is het mogelijk dat ik voor iedere gebruiker/PC een map aanmaak waar alleen hij rechten over bezit (en via de backupcomputer)? En is het ook mogelijk om dan te zorgen dat die PC/gebruiker bijvoorbeeld maar 2 GB in die map mag zetten. Is hier aparte software nodig of..? Groetjes, Roeland :wink:
Link naar reactie
1 Alle computer in het zelfde werkgroep. 2 je maakt een account in de backup computer bv zelfde gebruikers account als pc1 3 je gaat naar de premission van het map en geeft aalleen dat gebruiker lees/schrijf rechten, zopdat de andere gebruikers de inhoud van de map niet kunnen zien. 4. Je netwerk moet wel goed functioneren. Een ander alternatief is een FTP servr opzetten met bv serv-u Met servu kan je makkelijk een ftp server opzetten. 1Je maakt een nieuwe gebruiker1. 2 je maakt een nieuwe map aan met alleen lees en schrijf rechten voor gebruiker 1.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...