anoniem Geplaatst: 3 mei 2006 Delen Geplaatst: 3 mei 2006 Hallo! :x Ik heb een Certification Server die 2 ssl certificaten uitrolt. Nu werkt alles en heef het een aantal jaren goed gedraaid maar.... Nu zijn de certificaten over 1 maand niet meer geldig tenminste ik lees geldig tot 03-05-2006 als ik me webmail benader. Hoe kan ik deze upgraden ? heb op technet gezocht maar te wazig allemaal. iemand een artikel of een werkwijze die wat makkelijker is..........? Mvg Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2006 Gewoon een nieuw certificaat aanvragen op dezelfde manier als dat je de eerste keer gedaan hebt. Een certificaat kun je namelijk niet verlengen als deze verlopen is, je moet een nieuw certificaat gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2006 Oej dan komt nu het probleem :( het is door een extern bedrijf geinstalleerd hier dus zou niet weten hoe ik een nieuwe moet aanmaken......iemand tips? ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2006 Als je IIS gebruikt als webserver, klik je met rechts op de betreffende website, ga je naar properties, tabblad Directory Security. Daar zit een knop Server certificate. Als je die aanklikt kom je in een wizard waar je een certificaat kan aavragen bij je Certification Authority. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2006 OK ik zie hem staan op de IIS( exchange) map alleen staat ie in het grijs omdat er nog een certificate op zit? Het klinkt misschien NOOB maar hoe haal ik hem eraf ? zodat ik daarna die nieuwe aanvraag? moet ik niks verder doen bij mijn certificate server ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2006 Je moet niet zijn in de onderliggende map, maar op de site zelf. Als je daar naar het bewuste tabblad gaat, is de knop niet grijs en kun je zo een nieuw certificaat aanvragen. Een certificaat geldt namelijk voor de gehele website en niet voor een bepaald stukje van de site. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2006 Ja ik had dit net ontdekt :) en heb de default website geupgrade en dit is goed gegaan alleen de site(OWA) is nog steeds tot 2006 dus die is niet meegegaan hoe kan dit?? hier kan ik dus ook niet wat je zegt op server certificaat klikken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2006 Hangt je OWA-site gewoon onder je default website? Zo ja, dan zou hij hem gewoon door moeten voeren. Hoe wordt de site gepubliceerd op Internet? Heb je al gekeken onder de knop view certificate (ook op hetzelfde tabblad waar je een certificaat aanvraagt)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2006 OWA staat gewoon onder de default website maar ik publiceer de website via Isaserver2004 dus misschien dat ik hier iets moet doen ?? Ik zie trouwens dat ie nu wel bij view goed staat op 2008 dus nu kwestie iets doen op de isaserver? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2006 Ja, je moet het certificaat op je webserver exporteren en weer importeren op je ISA-server. Een goeie beschrijving hoe je OWA moet publishen met ISA-server vind je [url=http://www.msexchange.org/tutorials/pubowa2003toc.html]hier[/url]. Deze artikelen zijn weliswaar voor ISA-server 2000, maar ze zijn goed toepasbaar op ISA-server 2004. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2006 bedankt voor alle hulp Het is me gelukt. heb eerst de certificaat in de iis moeten verlengen en vervolgens geexporteerd en in de juiste container op de isaserver geimporteerd. daarna op de weblistener de juiste certificaat gekozen en het loopt :) THX 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2006 graag gedaan hoor... :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen